Gå til innhold

grovmapper m102 med sm4..plages med gnist.. hast..


Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker org dyser til 745 nå...skal bruke de en liten stund så blir jeg å bytte...fant noen som var litt større trur jeg d var..var rett omh..2.4.. injector current... hva er d??? korsn skal den stilles?

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er vel disse dysene? "0280 150 200........271 cm3/min = 745i" Takk til Google. ;)

De holder vel ikke til ubegrenset effekt akkurat. :shock::wink:

Hvilke dyser har du satt opp i sprutet?

Injector current er strømmengden (på sett og vis) til dysene dine. Hvis den står på "low" og de skal ha "high" vil de ikke fungere som de skal. Mine dyser sto til low, og da starta ikke bilen, ettersom dysene "spytter ut" bensina isteden for å spraye/dusje den i riktig mønster f.eks.

Står under Injector i M1 tabellen, du velger dysen du bruker, og der kan du endre under Inj...1-4current.

Hva som er riktig for dine dyser, vet jeg ikke, så det bør du sjekke før du eventuelt endrer, så ikke du gjør noe feil. Vet ikke helt åssen det vil bli med "høy" på dyser som skal ha "lav". :?:

Regner med at du har sjekka bensintrykk og sånt forresten?

Skrevet

jupp det derran kan stemme du :) de tallan har æ lakt inn..men huska ikje helt ka de heite de dysn som æ tok..men de hadde ikje det nr inne på sprute..så måtte jo vel en son va veldi lik...å samme omh..

hmmm er litt usikker på hva det skal stå på.... hven kan jeg spørre om det då??

jupp har bensintrøkk på 5bar nor pompa står på....

har du noe peling på hvilken trøkk den skal ha??? har hørt rykter om rundt 3.5?? blir d med eller uten vacum tru?? har 5 nå med vacum...

Skrevet

hoder på å nå..men får ingen bensin ut av dysne.... har du noe peling?? har 9.8v inn på dysa på høyre siden av dysen vist man står på høyre siden av biln...har prøvd å måle...måte med en sån man skal måle med for å se om d er strøm der...hn pulserer sån hn skal..men kan dyse vær helt mongo?? d er ingen som vill åpne...

Skrevet

Rare greier.. Prøv å stille ned bensintrykket til 3 bar, 5 bar er "ganske" høyt, mulig dysene ikke håndterer såpass høyt trykk. Men det burde kommet ut fuel. :?

Sjansen for at ingen av dysene fungerer er vel ikke så veldig stor. Hadde en eller to ikke fungert, hadde det vært en annen sak, men når ingen åpner, er det nærliggende å tro at det kan være noe med styringen av dysene som ikke stemmer.

Får du noen feilmeldinger i sprutet når du prøver å starte da?

(Det finner du i M0 menyen på sprutet, under Error History) Tviler på at det står noe der men.

Ser du i sprutet om det er noe bevegelse på kolonnene Inj angle mean, inj time mean og inj duty mean?

Står på Base fuel delivery tabellen, ved siden av turtelleren.

Skrevet

har stillet ned...ble ikje bedre..har sotte inn dyse fra 2.5l 24v nu....kommer bære litt bensin ut av den...veldi lite...får ikje start med det som kommer ut av de....

får opp feil på throttle å på snyc I/P missing....kun det som står der.....den føtta på sæ den me inj time...men den andre inj duty står bære på 0 %

ka fan e feil her :S

Skrevet

Sync I/P missing betyr at den mangler signal fra kammen, dette brukes hvis du skal ha sekvensiell tenning.

Men det tror jeg ikke du bør bry deg om, så sant innstillingene i sprutet er riktige.

Throttle kan tyde på noe krøll med TPS, den gir utslag i sprutet?

Du ser at turtelleren i sprutet beveger seg og teller jevnt?

Ett lite spørsmål til, åssen bensintrykksregulator har du? Og bruker du original TPS?

Synes det er merkelig at du får "litt" bensin. Har du det originale nummeret på dysene?

Skrevet

Fant org nummer på dysene:

13641730060 - 0280150415 160cc/min@3bar 15.9 ohms

Hvis det er disse dysene du har, er de satt opp riktig i sprutet ditt? Jeg fant ikke disse i tabellen på SM4-n..

Kan være verdt å få tak i de dysene du skal bruke på oppsettet ditt, så ikke det blir for mye surr med oppsett av flere forskjellige dyser i sprutet.

Skrevet

jupp skjønna...fikk start i sta :D veldi arti ...ikje vore start på over 2 år nu...

men fant ut av det va feil stilla inne på megdn me bensin det ska kom ut av de..va alt før lite..så ska prøv å sett tebake te 745 dysn..då de e større enn de 2.5 dysn...ska få tak i nye dyse snart ja...har ikje nåkka å annbefale?? ska ikje hent meir ut som rundt 400-500hk så... har silla 60% nu på triggern..hn smell å bråka litt før hn vill starte...ska æ prøv å still hn meir opp mot 90 eller?? eller ka du trur? veit ikje kor æ kan få tak i ei el vefta som ikje e kjukkar enn 4 cm??

Skrevet

men du...hvor mange grader burde jeg ha ca??? har på 45 nu...motorn går finere på d enn på 60 eller 90.... hn er litt treg me å få gassn opp..hn smell nåkka jævli rett før får start...

Skrevet
men du...hvor mange grader burde jeg ha ca??? har på 45 nu...motorn går finere på d enn på 60 eller 90.... hn er litt treg me å få gassn opp..hn smell nåkka jævli rett før får start...

Du må strobe tenninga med tenningslampe slik at 10 grader i datasprutet er 10 grader i virkeligheten også.

Skrevet
men du...hvor mange grader burde jeg ha ca??? har på 45 nu...motorn går finere på d enn på 60 eller 90.... hn er litt treg me å få gassn opp..hn smell nåkka jævli rett før får start...

Du må strobe tenninga med tenningslampe slik at 10 grader i datasprutet er 10 grader i virkeligheten også.

Jepp, akkurat det jeg skulle til å si. Veldig viktig at dette stemmer 100%, ellers er det fort gjort å rote seg bort.

Akkurat hva du skal stille inn av grader vet jeg som sagt ikke hva som gjelder for m102.

Dyser kan du velge som du føler for selv, men kan være greit å ikke ta i for mye, jeg har 780cc Precisiondyser som er overdimensjonert. Allikevel går bilen kjempefint, og relativt billig, selv om den ikke er benket. :) Takk til Autronic. :)

Dyser får du kjøpt hos de aller fleste tunere, FMS, KRB, Motorviagra,Kimmit Sport, VSMotor, ES tuning, ++ De kan sikkert hjelpe deg med hva som er anbefalt av dysestørrelse.

Vifte er jeg ikke sikker på, men det går å sette en foran radiatoren også. Bare pass på at det er en trykkende vifte og ikke sugende, det er som regel ikke samme designet på de.Kan hende det finnes å få tak i hos f.eks Kimmit, Motorviagra, osv..

Jeg bruker vifte fra en Fiat Croma montert foran radiatoren, den kjøler veldig bra.

Moro at du har fått start på den da hvertfall! :o

Skrevet

hehe :) va veldi arti før å sei d sån .....lada ca 0.7-0-8 på hn me fult trøkk på hn før hn kutta...hn kutta turtalle nor æ byn å nærme mæ toppen....men muli lite benisn då æ kjør me de 2.5 dysn?? der inne man man stille kor masse dysn kan gje...har du nåkka ca peiling ka æ kan sett de på?? har de på 25 nu... då blir d jo 25.000 i felte..... motorn går helt fint på turtalle nor den står iro..men nor æ byn å kjør kutta hn mot toppen som æ skriv i sta...nåkka peling på d?? fikk lånt mæ ei vefta i dag...litt på rundt 90+ då.... ser maxam-tuning er bilig på fitene..350kr så..... har stille gradern på ca 10 nå...går veldi fint før å si d sån :D skulle prøve å børne..men d gikk ikje noe særli bra....men i kryss å gje full gass på 2 då får æ d te...men verka sia hn kutta på turtalle... kjennes ut som fuel kutt

Skrevet

Jeg personlig ville vært veldig,veldig forsiktig med å kjørt for hardt med de dysene der. 160cc er ikke store greiene, er nok sannsynligvis derfor den fusker/kutter. Hvis du har standard turbo så gir vel den 250hk på 0,3-4 bar, da nærmer du deg 300 på 0,7 (ca) og da vil tro dysene er tømt.

Du har bredbåndslambda så du kan holde øye med blandinga vel?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt passende dyser først, og prøvd å mappet litt etter det. :)

Ellers så kan jo også turtallsperra justeres til å gi lavere rpm hvis vanntempen blir for høy, har du sjekket hva som ligger i det eksisterende mappet i "M5" tabellen?

Der du kan stille hvor mye dysene gir sier du, hvem tabell tenker du på da? Base Fuel Delivery?

Skrevet

hehe...mein disse er 200...er fra 24v motorn.... sant d...får tak i nån 433 dyser mein æ...er ikje d nok til rundt 350-400?? var en her på forume som hadde noen liggende...

men sån som du sei...hn funker litt lengre på turtallet på 0.5 i trøkk... kjører ca 3 bar bensin trøkk på hn uten vacum nå....

næi har nok ikje bredbånddlambda...har du en å annbefal?? fant en på bjørnstadbil te rundt 2000kr

har ikje skjekket d med turtallet ennå...skal ikje kjøre noe hardt på den sån æ ødelagg motoren..... det har vore veldi surt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...