T. Thøgersen Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 De dysene du nevner vil nok holde til den effekten ja, ca. Ifølge delekatalogen til BMw er 24v dysene ikke mer enn 160cc, som jeg skrev lenger opp i tråden, så sant det da er de du har. Bredbåndslambda har jeg Innovate LM2, som jeg synes fungerer veldig bra. Enkel i bruk, og den kan du også koble opp mot Autronicen for Autotune. Kan være litt vanskelig å kalibrere den riktig i sprutet, men det er bare å endre verdiene til du ser de stemmer sånn noenlunde. Men det er desidert enklest å bruke den alene. Kjøpte den på Summit; http://www.summitracing.com/parts/INN-3806/ Det er i prinsipp livsviktig med en lambdamåler, ellers skal du ha veeldig god peiling for å kjenne deg frem til det blir bra. Fort gjort å spike i filler en toppakning eller smelte ett stempel hvis man ikke har kontroll på blandingen. Og det er jo som regel ikke bra.
morten325i Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 åaky....har mulig fåd tak i 550 dyse...så vill gå for de då... åaky du har den..men kommer til å gå for denne http://ebutikk.bjornstadbil.no/Product.aspx?id=INN-3769 tenke jeg....denne går jo ann å koble opp mot sprute også.... hva tror du?? prøvde en liten tur på biln i dag... torte ikje å trø hn nåkka sån æ fikk nåkka lade trøkk... hn nøk veldi nor æ kjør på lavt turtall..men hn e jo ikje nåkka bra innstilla då heller...
T. Thøgersen Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 550 dyser blir nok bra, da er du litt mer på den sikre siden. Tror nok den lambdamåleren der fungerer minst like bra. Du trenger igrunn ikke no mer avanserte greier enn det. Du bør nok strobe tenninga med tenningslampe så du får nullstilt tenninga, hvis ikke du har gjort det. Greit å vite at det stemmer med innstillinger i sprutet. Kjører du med mappet fra m20'n nå?
morten325i Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 jupp vill tru det kommer til å funke fint d:) men du...korsn ska æ kjør det med tennnings lampa?? korsn ska æ merke nede på trigger hjule?? kor mange grader brude jeg ha på den??? kjører med egen grov map..... så bruker ikje den mappen som lå inne... å nån bilda av biln-motorn
T. Thøgersen Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Så jo ut som en alldeles flott bil det! Noen hakk over den rønna jeg har. Åssen du "nuller" tenninga beskrives veldig godt her: http://www.mrm-racing.se/forum/showthread.php?t=1640 (Står tildels på svensk, men det bør vel være forståelig.) Er ikke sikker på merkinga på M102, da M20 er det eneste jeg har holdt på med, og det blir annerledes med kamdrivinga og merkinga av TDC vil jeg tro. Info om det finnes sikkert på nettet. Hva map angår, begynte jeg bare med det map'et du får når du starter en ny _cal fil, og alle instillingene er riktig satt opp. Bilen gikk litt vel fett, men ellers helt rykkfritt og jevnt. Og det hadde jeg ikke forventa.
morten325i Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 takk takk skal ta noen bilder av bensin systeme i bagasjeromme å så får du se...har fikse litt der..jævelsk masse ståloms salger her å der... skal gå inn der å se
morten325i Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 hehe....skjønte ikje så veldi masse på den siden...men hørte noe om at jeg skulle sette to merker på trigger hjule der det magla to tenner..så sku æ bruk tennings lampa...men skjønte ikje helt...
T. Thøgersen Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Klarer ikke å gi deg mer hjelp der, da jeg ikke var med på bilen min når kameraten min tima den inn. Vanskelig å forklare uten å kunne vise det i praksis dessverre, og dessuten vet jeg ikke åssen/hvor merkene står på M102'n. Du får nok huke tak i noen i nærheten som klarer å hjelpe deg med akkurat det. Men prinsippet med justeringen i sprutet er veldig godt forklart i den tråden som jeg skrev i innlegget mitt hvertfall.
morten325i Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 hmmm...skal prøve å få det bil...prata med bjørnstadbil om korsn jeg skulle gjør d..men skjønte ikje helt.... hn så at jeg måtte lag meg et eget merke ..sia d orge vistes veldi dårlig... skal gå å se hva du har skreve...fikk 550cc dysn nå...men plages med at o-ringene mine passer ikje helt i de.. mine blir fort store...
morten325i Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 de dynse jeg fikk tak i der precidion 550cc....er ikje dette lav omh?? måtte du ha motstandere på de då???
morten325i Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 hvilken o-ringer bruker du på dine?? får ikje mine helt til å stemme..
T. Thøgersen Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 de dynse jeg fikk tak i der precidion 550cc....er ikje dette lav omh?? måtte du ha motstandere på de då??? Sprutet håndterer både lav og høy ohms-dyser, det velger du når du velger dyser i tabellen. Men i og med at Precisiondysene ikke ligger i tabellen må du velge en annen dyse med noenlunde lik kapasitet, og ikke minst om de er høy eller lav ohm. Jeg brukte som sagt en Denso dyse fra tabellen, som var den som passet mine best. Er ikke sikker på de 550cc dysene, da Precision har både og høy og lav ohms. Men ser i Webshopen til PPF at de har kun 525cc dyser og ikke 550cc, og de er Høyohms. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=537 Virker som den minste lavohmsdysen er 780cc, hvis du ser her: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... Path=31_53 Men det er som sagt kun det utvalget de har på PPF, mulig de dysene du har er annerledes. Det bør du nesten høre med de som solgte deg de. -O-ringene brukte jeg de som satt på dysene når jeg kjøpte dem, smurte dem opp med litt fett før vi dytta dem pent ned i innsuget. Var tight fit, men det gikk. Mulig det er trangere åpning på M102, men tror igrunn ikke det. vær bare forsiktig så ikke de revner.
morten325i Skrevet September 23, 2010 Forfatter Skrevet September 23, 2010 åaky...hn hadde skreve 550 på eska så... så ska skjekke tallene... er iafall veldi tronge... fikk en ny o-ring å verka som den er litt ynnere enn de gamel..gikk letere inn. den deln som går inn i innsige virker som at jeg må legge et avspans stykke på dysa for o-ringen kommer for langt opp på dysa..måtte du fikse noe på holdene som du skrur fast fjulrailn i?? virker som disse dynse er litt korter enn de org dysne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå