morten325i Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 fikk plokket sundt motoren i går...så ikje så aller verst ut...litt slitte lager...men et meget dårlig topp-paking..så må vel bynne å bestille deler snart.... er litt på tanken å få tak i en turbo som passer på d orge grenrøre ..sån turboen blir liggende helt nede.. pluss at jeg slepper å bynne å sveise alle rørene på nytt.. for alle grenrørene jeg finner til m30 motor må man jo sveise om eller sveise i krosseriet...blir jo en del billigere å bare få tak i ny turbo.. vill tru en ny turbo på org grenrøre kommer til å funke veldi bra...er jo ganske grei størrelse på org turboen... kkk 27 mein æ det sto på den..
T. Thøgersen Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det originale grenrøret holder til greit mye effekt det, men motoren har det nok litt bedre med et skikkelig grenrør hvis du skal tyne den maks. Stemmer at det er K27 ja. Grei turbo det, men med dagens mål finnes det mer kompakte og lettdrevne aggregat. Men så lenge du har sprut og såpass store dyser kan du i prinsipp tømme den turboen hvertfall, det bør ikke by på noe problem. Og da er det greit med effekt egentlig i en E30. Har du tenkt å o-ringe blokka, bruke cooperringpakning eller kjøre helt standard?
morten325i Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Jupp d e et massiv grenrør... Men med en ny turbo som passa på d vill nok funke bra... Fåe nok effektn ganske tili då.... Har sett litt på grenrør.. E så usekker så... Ska kjøre med sån cooperpakining:-) de sei de e bra:-) sett på motorviagra at de har en sån k27 turbo.. Men må sekkert bruk kompreserhuse mett.. E sån rar flens på den turboen æ har...... Kan legg ut et bilde
T. Thøgersen Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Virker som Cooperring er greia, hvis man ikke skal ta den helt ut med pyramideringer og full pakke. O-ringing fungerer greit nok det også tror jeg, på den M20B20'n vi bygde nå nylig, kjørte vi 1,55bar og relativt høy tenning, uten noe synlig "skade" på hverken pakning eller noe annet. Jule på endel ladetrykk på den turboen så blir det bra!
morten325i Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Jupp... Prata me ppf.. De annbefalt den... Jupp leste på trådenn din i sta.. Tja du har bra me trøkk trur d blir bra me over 1 te 1.5 på den turboen me trøkk...
T. Thøgersen Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Bør jo bli bra det, motoren har vel 252(?)hk originalt ved 0,5 kg eller no lignende, så effekten øker greit med mye mer ladetrykk da. Og det er bra.
morten325i Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 jupp er noe sånt ja...noen sier 0.2..men varijerer jo
T. Thøgersen Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Tror det skiller litt på årsmodeller, og mellom M102 og M106, husker ikke helt hvem/hva. Bigblock-sekserne er ikke min ekspertise.
morten325i Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 Jupp de sei d e litt me årgangen å gjør... Ser ut før æ må ha nytt grenrør å... Finn ikje nåkka turbo å sett på d org grenrøre... Å ny org turbo kosta 25k:-o
T. Thøgersen Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Bare å kjøre til med nytt grenrør og turbo da.
morten325i Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 hehe... jupp må vel d då får se ka budskjette mett hold te denna vintern veit ikje om æ førtelte om topp-pakinga? der kjølevanne går ijønna va helt tett...å va kommet vann inn i sylinder 1 å 6 iafall... kun se ut før d va fleir sylindra æ..men vanskeli å se..
T. Thøgersen Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Såpass ja. Hadde pakningen blåst ut på de sylinderne eller? Ikke noen tenningsbankmerker i topp eller stempel?
morten325i Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 jupp hadde blåst vann inn i sylindran... nok deffør hn har vore så tungstartet å ikke ville opp på turtallet å har vore mye hvitrøyk av eksosen.. næi stemplene å toppen så helt strøken ut ;D veldi heldig der ja
morten325i Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 viewtopic.php?f=14&t=163562 ka du trur om dettan kitte??
T. Thøgersen Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Kan sikkert passe greit det. Gir nok moment og bunndrag i bøtter og spann hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå