tyggen Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Er på jakt etter avtagbart hengerfeste som passer til M-fanger på min stv 2003. Et orginalt koster over 8000 komplett hos GS med ledningsnett og inkl. montering er vel prisen fort oppe i 15000. Jeg synes dette er altfor dyrt og vurderer å droppe hele greien hvis jeg ikke får fatt i noe billigere. Er det noen som har et brukt å selge eller vet hvor det er mulig å få fatt i ? Noen som kjenner til noen som kan montere i Bergensregionen uten at det koster skjorta? Billigere enn verkstedene! Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Ta en kikk på Ebay! Ligger flere sett der til rundt 25-2800kr inkl. el.sats! Ang. M-pakken din, så er det nok bare å skifte ut diffuseren bak til en som har "luke" til hengerfeste søk etter "Anhängerkupplung e39" f.eks http://viewitem.eim.ebay.no/BMW_5er_E39 ... 53234/item Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyggen Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Flott Tusen takk skal du ha, skal sjekke opp dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondJ Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Steike! Det var billig! en spørsmålet er jo hvor mye det ryker på før man har det her i landet. Åssen er det å sende fra Tyskland til Sverige? Da slipper man vel toll, moms osv? Grenseboer, har bekjente i Sverige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Eneste som ryker på er fraktkostnader og kanskje moms om du er uheldig i tollen.. bildeler er tollfritt, så det slipper du å tenke på.. Om du har bekjent i sverige, så er sikkert ikke det noe problem, men er det ikke like enkelt å få sendt hjem til deg selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondJ Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Har vel kansje litt vel nerver etter å ha lest historier om deler til 2-300,- som ryker på 7-800,- ekstra i tollbehandlings"gebyr"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyggen Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Jeg har kjøpt fra Tyskland før og det gikk helt fint. Egentlig skulle jeg betale mva men kravet kom aldri. Så jeg stusser ikke på å gjøre det igjen. Har sendt mail til Tyskland, men er fortsatt åpne for andre løsninger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Har du sjekket med www.koed.no og www.gsbildeler.no da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyggen Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Ikke koed, skal prøve. GS var for dyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Fornuftig. Tror alikevel ebay blir billigst på dette Uansett, lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyggen Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Takk for det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Hadde hell med brukt hengerfeste til min E38 herfra: http://www.gedsted-autoophug.dk/ Godt fornøyd med de. Forhåndsbetalte, og alt av varer kom på kort tid og var akkurat som avtalt og forventet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyggen Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Takker for alle gode tips så langt, men desverre ikke noe hell hittil. Det i Tyskland på ebay passet ikke og koed har heller ikke, finner heller ikke noe i danmark. Ser ut som det store problemet er at jeg har M-sport, for det går fint å få fatt i til vanlig touring. Var i kontakt med Jæger i Bergen idag og da var prisen oppe i 17000 ferdig montert, noen bedre Hvis noen fortsatt har gode tips, så er jeg stort takknemmelig Tyggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Hei.. har akkurat montert avtb hengerfeste på min 2003mod 525 dat m-sport fra koed. Tok ca 1 time og var meget enkelt. kostet ca 7000,- for alt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Det var ikke ille pris! Synes det er merkelig at du ikke finner til din bil på ebay. Det pleier å være det meste der. Om du sender det til Sverige, hvorfor ikke høre med et verksted der? Han du kjenner ordner sikkert dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts