Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Driver å ser etter ny bil om dagen, å kom til å lure på en ting. Om noen har pant i bilen ved evt lån, så står selvfølgelig den summen som helftelse. Denne blir jo mindre og mindre etterhvert som bilen blir nedbetalt. Uansett, om jeg kjøper en bil med "heftelser", vil den da følge meg, eller følger den tidligere eier??
leif harald Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Det følger med skiltnret, alså bilen. Du får ikke regga den på deg før heftelsene er nedbetalt. Så viktig at selger betaler ned eller så sitter du i det.
Ollie78 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Kjapt søk på nett: "det kan være at lånet er slettet, det tar ca to til tre uker før det blir oppdatert hos brønnøysund. Hvis ikke så ber du selger legge frem et bankdokument som sier at salgspant i motorvogn blir fjernet før salg. Dette dokumentet skal inneholde stempel fra bank og navn på hans kundekonsulent i banken, med tlf nr" "Det jeg gjorde da jeg kjøpte bil var at jeg tok kontakt med selgeren å lurte på om han kunne skaffe en bekreftelse fra sin bank på at salgspanten i bilen ville bli slettet og at kjøpesummen på bilen ville dekke heftelsen. Fikk da en mail i fra rådgiveren i banken til selgeren med kontonummer til lånkontoen på bilen som jeg satte pengene rett inn på. Samme dag som pengene gikk inn på kontoen slettet banken heftelsen. Ga ingen penger til selgeren, men en bankbekreftelse på at jeg hadde penger." Heftelsen følger bilen, ikke eier. Altså i sånne tilfeller må oppgjør gjøres via banken, ikke selger....
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Aha, da skjønner jeg det Var noen som drev å rota i at det var slutt på dette å at summen som evt sto igjen på bilen fulgte den som tok opp lånet bla bla bla..... Men da har jeg alle fall fått bekreftet at det jeg trodde er sant, å d høres egentlig ut som en kjempeide å gjøre det på den måten du beskriver der Ollie, slik at man er sikker på at heftelsen blir slettet.. Ser ingen grunn til å bli sittende igjen med en heftelse som i utgangspunktet ikke er min.
SweetBMW Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Dessuten. Det beløpet som står på nettet på heftelser er opprinnelig beløp. Det blir ikke mindre. Så selv om det står to hundre tusen, kan det godt være 15 igjen
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 ja var det jeg mente i sta Men da blir jo uansett heftelsen bare 15 lapper å ikke 250 f.eks ? Selv om heftelsen er oppgitt som det som ble tatt opp i lån?
milhouse Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Det følger med skiltnret, alså bilen. Du får ikke regga den på deg før heftelsene er nedbetalt. Så viktig at selger betaler ned eller så sitter du i det. Du får reg den på deg før heftelsene er fjernet så det er det som er farlig. Få banken til å bekrefte at lånet er inbetalt. Eller betal selv til banken så er du sikker.
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Takker for svar, folkens Greit å vite så jeg ikke havner i en evt felle.. Aldri kjøpt bil med heftelser før, bortsett fra en kjenning, men det er lenge siden, og vi hadde samme bank, så de fiksa saken. Bimmers har nok en gang hjulpet meg
Markus E30 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Ville ikke kjøpt med heftelser jeg Hvilken bil skal du ha?
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Ville ikke kjøpt med heftelser jeg Hvilken bil skal du ha? Nei, i utgangspunktet ikke da, sånn for sikkerhets skyld.. Men om d blir gjort på rett måte, å en evt selger tar meg med til banken lånet er i, å det foreligger bevis på at pengene kommer rett ill på lån-kontoen, så kan det vel til nøds gå, selv om d skaper en liten skepsis ja.. Bilen dette gjelder er en nyere 3 serie... E90/91/92.. Nærmere enn d vil jeg ikke gå inn på d
Markus E30 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Nei det er jo klart at vis det blir gjort riktig er det ikke no farlig hehe, blir nok en bra bil Skal ikke grave mer jeg
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Vi får se Hehe, lov å spørre Men kommer mest sannsynlig ikke til å nevne spesifik bil før den står i mitt navn
Markus E30 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Vi får se Hehe, lov å spørre Men kommer mest sannsynlig ikke til å nevne spesifik bil før den står i mitt navn Spennende
Jørgen Lie Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Hehe, er ikke sikkert d er så veldig spennende Får se hva jeg ender opp med.. Har egentlig planene klare, men å finne en bil som tilfredstiller ALLE kravene jeg har, så kan d ta litt tid merker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå