BMW2010 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 HJELPPPPPP.... Har problemer med fuskin, har begynnt å hate bilen min...!!! har byttet olje- filter,, plugger, 3 koiler, lamdasensorer og feilen er der fortsatt.... Den dritten begynner å fuske når bilen blir varm etter 20 min....! det er en BMW E46 1999mod 320i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellen Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Æhh... Har du tatt diagonosetest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Bensinfilter også? Så har du LMM igjen.. Men diagnose før du bytter for mye. Kan være flere coiler som begynner og gi overslag da de blir varme.. eventuelt cam/veiv sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breitling Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Når bilen blir varm, så tyder jo dette på Lambdasonde...men det skal jo ikke ta 20 minutter før den aktiveres, og som du sier at den nettopp bytta....kan jo være defekt ny del. Diagnose bør jo være førstepri hos deg nå. Men slik Azeton sier, LMM kan også være synderen. Få et verksted til å plugge på diagnoseutstyr så får du nok svaret ditt Link to comment Share on other sites More sharing options...
takaasen Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 holde en fing på temp følere jeg. Du har også 4 stk lamda sonder som kan kødde for deg også. Ta diagnose som di andre annbefaler, da får du feile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW2010 Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Ja jeg hat tatt test, det kommer ingenting,,, Den fusker, drar veldig dårlig, brukker massse bensin og jeg havner i veum snart...! Er det ingensom har hatt samme problem eller kjenner en BMW ekspert/mekanikker,, Det er akkurat samme på den videoen.... http://www.youtube.com/watch?v=nSZebIzy ... re=related Han kjører i 30-40 kmt og se hvor mye bensin den brukker (målere) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 har samme problem på min e36, den begynner å fjuske lenge etter den har blitt varm, så når jeg gir full gass så smeller det en gang å så drar bilen greit til jeg slakker av på gassen.. :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
erling100 Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 luftmengdemåler kansje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Kaldstartdysa som pøser på med bensin Link to comment Share on other sites More sharing options...
takaasen Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Kaldstartdysa som pøser på med bensin Er ikke kaldstart dyse på m50 m52 m54. alt blir styrt av tomgangs regulator og ecu. Kom på en ting, prøv å bytt bensintrykk regulatoren eller mål trykket på fuel railen. har hør om noen få som har hatt dette problemet. Skal ligge på 3 bar hvist du trekker ut vakumslangen. sikkert et skudd i mørke da. Bytt tempratur følerende to som sitter i blokka og en som måler innsugs luft i manifolden. Se etter sprikker og lingnede på innsugs belgende. Kan og prøve å trekke ut kontakten på LMM og se om den sviver finere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miktor Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 garantert lmm, hadde samme problem på min e36, bytta både plugger, lamda men bilen kom seg ikkje før eg fekk bytta lmm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Random Hero Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 er bilen normal helt fram til d går ca 20 minutter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Kaldstartdysa som pøser på med bensin Er ikke kaldstart dyse på m50 m52 m54. alt blir styrt av tomgangs regulator og ecu. Der lærte jeg noe nytt i dag Hehe. Er vant til å mekke på min eldgamle volvo Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Mysild Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 lmm ja... hadde samme på min gamle 318...daua og herja, bytta den, så sveiv den så godt den kunne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts