Gå til innhold

Fusking.. HJELP Alle som har bmw og har hatt lik problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELPPPPPP.... Har problemer med fuskin, har begynnt å hate bilen min...!!! har byttet olje- filter,, plugger, 3 koiler, lamdasensorer og feilen er der fortsatt.... Den dritten begynner å fuske når bilen blir varm etter 20 min....! det er en BMW E46 1999mod 320i

Skrevet

Bensinfilter også? Så har du LMM igjen.. Men diagnose før du bytter for mye. Kan være flere coiler som begynner og gi overslag da de blir varme.. eventuelt cam/veiv sensor

Skrevet

Når bilen blir varm, så tyder jo dette på Lambdasonde...men det skal jo ikke ta 20 minutter før den aktiveres, og som du sier at den nettopp bytta....kan jo være defekt ny del. Diagnose bør jo være førstepri hos deg nå.

Men slik Azeton sier, LMM kan også være synderen. Få et verksted til å plugge på diagnoseutstyr så får du nok svaret ditt

Skrevet

holde en fing på temp følere jeg.

Du har også 4 stk lamda sonder som kan kødde for deg også.

Ta diagnose som di andre annbefaler, da får du feile.

Skrevet

har samme problem på min e36, den begynner å fjuske lenge etter den har blitt varm, så når jeg gir full gass så smeller det en gang å så drar bilen greit til jeg slakker av på gassen.. :S

Skrevet
Kaldstartdysa som pøser på med bensin :P

Er ikke kaldstart dyse på m50 m52 m54. alt blir styrt av tomgangs regulator og ecu.

Kom på en ting, prøv å bytt bensintrykk regulatoren eller mål trykket på fuel railen. har hør om noen få som har hatt dette problemet. Skal ligge på 3 bar hvist du trekker ut vakumslangen. sikkert et skudd i mørke da.

Bytt tempratur følerende to som sitter i blokka og en som måler innsugs luft i manifolden.

Se etter sprikker og lingnede på innsugs belgende. Kan og prøve å trekke ut kontakten på LMM og se om den sviver finere.

Skrevet
Kaldstartdysa som pøser på med bensin :P

Er ikke kaldstart dyse på m50 m52 m54. alt blir styrt av tomgangs regulator og ecu.

Der lærte jeg noe nytt i dag :mrgreen: Hehe.

Er vant til å mekke på min eldgamle volvo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...