Laksen Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 heihei. Har akkurat begynt å bygge på et lite budsjett turbo prosjekt Det er en gammel m10b18 som skal få litt pustehjelp fra en 524td turbo. lurer bare på et par ting siden jeg ikke har erfaring med dette og har sett at det er veldig mange andre her med mye erfaring om turbokonvertering får vel bare pøse på med spørsmål: trenger jeg hovedsaklig noe mer enn turbo, turbomanifoil, slanger og trykkrør for å få motoren på gli? hørte noen snakka om bensintrykksregulator?? for å stille opp turbotrykket, hvilken vei skal jeg justere staget fra wastegaten? forlenge eller forkorte? hvor mye kan jeg lade før jeg må ha chip/dyser/lmm? er det noen spesiell plass i bunnpanna/blokk jeg skal stappe inn oljeretur, eller er dette det samme bare olja kommer tilbake til bunn? og et siste: må jeg ha lmm?, har sett noen motorer uten. hadde vært konge om noen ville gitt meg svar på noe av dette. det hadde vært veldig behjelpelig i prosjektet mitt;) ta det som en quiz:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kennethe34 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 kan svare på litt Du må ha lmm om du skal kjøre på org sprut bensintrykksregulator er å anbefale da du får tenningsbank når du lader litt trykk uten å øke bensinmengden.. Og oljereturen til turbo skal være over høyeste oljenivå i bunnpanna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now