Laksen Skrevet September 10, 2010 Share Skrevet September 10, 2010 heihei. Har akkurat begynt å bygge på et lite budsjett turbo prosjekt Det er en gammel m10b18 som skal få litt pustehjelp fra en 524td turbo. lurer bare på et par ting siden jeg ikke har erfaring med dette og har sett at det er veldig mange andre her med mye erfaring om turbokonvertering får vel bare pøse på med spørsmål: trenger jeg hovedsaklig noe mer enn turbo, turbomanifoil, slanger og trykkrør for å få motoren på gli? hørte noen snakka om bensintrykksregulator?? for å stille opp turbotrykket, hvilken vei skal jeg justere staget fra wastegaten? forlenge eller forkorte? hvor mye kan jeg lade før jeg må ha chip/dyser/lmm? er det noen spesiell plass i bunnpanna/blokk jeg skal stappe inn oljeretur, eller er dette det samme bare olja kommer tilbake til bunn? og et siste: må jeg ha lmm?, har sett noen motorer uten. hadde vært konge om noen ville gitt meg svar på noe av dette. det hadde vært veldig behjelpelig i prosjektet mitt;) ta det som en quiz:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 kan svare på litt Du må ha lmm om du skal kjøre på org sprut bensintrykksregulator er å anbefale da du får tenningsbank når du lader litt trykk uten å øke bensinmengden.. Og oljereturen til turbo skal være over høyeste oljenivå i bunnpanna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå