Jump to content

E28 518i med turbo fra 524td


Laksen
 Share

Recommended Posts

heihei.

Har akkurat begynt å bygge på et lite budsjett turbo prosjekt :)

Det er en gammel m10b18 som skal få litt pustehjelp fra en 524td turbo.

lurer bare på et par ting siden jeg ikke har erfaring med dette og har sett at det er veldig mange andre her med mye erfaring om turbokonvertering ;) får vel bare pøse på med spørsmål:

trenger jeg hovedsaklig noe mer enn turbo, turbomanifoil, slanger og trykkrør for å få motoren på gli? hørte noen snakka om bensintrykksregulator??

for å stille opp turbotrykket, hvilken vei skal jeg justere staget fra wastegaten? forlenge eller forkorte? :)

hvor mye kan jeg lade før jeg må ha chip/dyser/lmm?

er det noen spesiell plass i bunnpanna/blokk jeg skal stappe inn oljeretur, eller er dette det samme bare olja kommer tilbake til bunn?

og et siste: må jeg ha lmm?, har sett noen motorer uten.

hadde vært konge om noen ville gitt meg svar på noe av dette. det hadde vært veldig behjelpelig i prosjektet mitt;) ta det som en quiz:P

twjx8ry6bcwst6qushrg.jpg

Link to comment
Share on other sites

kan svare på litt :P

Du må ha lmm om du skal kjøre på org sprut

bensintrykksregulator er å anbefale da du får tenningsbank når du lader litt trykk uten å øke bensinmengden..

Og oljereturen til turbo skal være over høyeste oljenivå i bunnpanna :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...