Eska Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Har i dag en 91-modell 520iM50 med en girkasse det står Getrag 220.0.0225.94 Og 4,1 225 på... Kjøpt meg en 525iM50 motor med kvasskam og chip som skal inn i bilen, fikk der med en girkasse som det står på; Getrag 240.0.0130.91 Siden jeg ikke har den største greia på bmw så sier ikke dette meg noe særlig. noen som kan forklare meg forskjell, eventuellt anbefaling om hvilken jeg bør bruke? 220'en er veldig tight og fin. Noen av de som gir f.eks bedre aks eller noe andre fordeler/ulemper? takker for svar! Eskild
Kenneth730i Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 etter hva jeg kan finne ut så er 220 4 trinns og 240 5 trinns vet ikke om dette er reelle fakta men det var hva jeg fant frem til men her står det riktignok om 3 serier http://wapedia.mobi/en/BMW_3_Series_%28E30%29#2.
Kenneth730i Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 men er vel ikke 4 trinns den du har eller ?
SweetBMW Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Er ikke det momentet de tåler? 220 240 osv.. :S
kje Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 Nei nei nei... Det er en marginal utvekslingsforkjell på de to kassene. Mener 220'en skal ha noe høyere utveksling (mer akselerasjon). Men samtidig er vel 240'en noe kraftigere bygd. Skal til med samme prosjektet som dæ, men æ bytter alt og skal godkjenne ombygginga Hvis du bytter girkassa "må" du også bytte mellomaksel og bakstilling. + evt svinghjul. Hvis du ikke skal godkjenne ville æ montert 220 kassa med ny clutch, utløselager og svinghjulslager.
Eska Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 Nei nei nei... Det er en marginal utvekslingsforkjell på de to kassene. Mener 220'en skal ha noe høyere utveksling (mer akselerasjon). Men samtidig er vel 240'en noe kraftigere bygd. Skal til med samme prosjektet som dæ, men æ bytter alt og skal godkjenne ombygginga Hvis du bytter girkassa "må" du også bytte mellomaksel og bakstilling. + evt svinghjul. Hvis du ikke skal godkjenne ville æ montert 220 kassa med ny clutch, utløselager og svinghjulslager. Takk for svar! skal ikke godkjenne i første omgang, skal bytte bakstilling osv etterhvert så jeg bruker nok 220'en, hvis ikke noen andre her inne på forumet har noe inspill!? Regner med at et nytt clutchsett til m50b25 er kompatibelt med ei 220 kasse? og ved senere anledning kanskje en 240 kasse?
kje Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hvorfor ønsker du å skifte bakstillingen? Den du har er mer en kraftig nok. Kjøp heller en sperrediff. Min sperrediff skal forøvrig selges når æ bygger om min bil Tviler på du får 525-clutch på en 520-kasse...
Eska Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Hvorfor ønsker du å skifte bakstillingen? Den du har er mer en kraftig nok. Kjøp heller en sperrediff. Min sperrediff skal forøvrig selges når æ bygger om min bil Tviler på du får 525-clutch på en 520-kasse... finner man noen sperredifer som passer inn i 520 traversen da?
kje Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Oh yes Min har 25% sperre og kommer fra E30 325i. Dessverre ligger de veldig høyt i pris... Min, sammen med masse annet skal selges i løpet av vinteren. Æ må over til 525-diff siden æ skal godkjenne det.
Eska Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Oh yes Min har 25% sperre og kommer fra E30 325i. Dessverre ligger de veldig høyt i pris... Min, sammen med masse annet skal selges i løpet av vinteren. Æ må over til 525-diff siden æ skal godkjenne det. Ok, ja ved eventuell senere godkjenning er det ikke dumt, hadde selv tenkt og sette inn en travers fra en større bil med store diffen med sperre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå