Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg kjører langt pleier jeg å ligge litt under lappengrensen i 70 og 80sonen. i 60sone bremser jeg ned til 70-75. Setter de opp 60sonen til 70 vil jeg blåse gjennom en 60sone i 100.. Jeg tviler neppe på at jeg er den eneste som kjører slik.

Skrevet

Helt sykt. I andre land har det vist seg at, når fartsgrensen opp, går ulykkene ned. De fleste kjører nesten 10 under, da speedon viser feil.

Få vei deler og opp med grensene.

Skrevet
Helt sykt. I andre land har det vist seg at, når fartsgrensen opp, går ulykkene ned. De fleste kjører nesten 10 under, da speedon viser feil.

Få vei deler og opp med grensene.

word! må være spøk dette, men er redd jeg tar feil :P

Skrevet
når jeg kjører langt pleier jeg å ligge litt under lappengrensen i 70 og 80sonen. i 60sone bremser jeg ned til 70-75. Setter de opp 60sonen til 70 vil jeg blåse gjennom en 60sone i 100.. Jeg tviler neppe på at jeg er den eneste som kjører slik.

Kjenner meg igjen der. Kjører stort sett fortere enn de fleste andre på veien, men under lappgrensa da jeg er totalt avhengig av den.

Er så dritt lei norske løsninger på trafikkproblemer!

De setter jo heller ned grensa enn å gjøre noe med problemet!

Og når de først gjør noe blir det ofte noe halvveis løsninger med 3-felt og 80-sone. Hvorfor ikke gjøre ting skikkelig (4-felt) med en gang?

Skrevet

Kjenner meg igjen der. Kjører stort sett fortere enn de fleste andre på veien, men under lappgrensa da den jeg er totalt avhengig av den.

Er så dritt lei norske løsninger på trafikkproblemer!

De setter jo heller ned grensa enn å gjøre noe med problemet!

Og når de først gjør noe blir det ofte noe halvveis løsninger med 3-felt og 80-sone. Hvorfor ikke gjøre ting skikkelig (4-felt) med en gang?

3-felt er jo desidert beste løsningen, problemet er at folk ligger 10 under der det er 1-felts, mens de øker farta til gjerne 10-20km over fartsgrensa når det blir to felter en veg... noe som skaper frustrasjon og at folk må kjøre grisefort for å komme forbi..

som yngve påpeker, 3-felts som bytter på i hver retning og med midtdeler! billigste og beste løsningen... se og lær av söta bror!

Skrevet

Fler 70 soner kommer bare til å føre med seg at enda fler blir døsige og har en hånd på rattet og den andre gjespende foran munnen endeløse ganger antall ganger.

Skal nesten garantere det blir fler sammenstøt.

Overrasket over at NAF var såpass våkne at de kritiserte metoden politi og vegvesen hadde kommet fram til dette. (De hadde ikke sett på årsaken til ulykkene).

Personlig har jeg tror jeg på at 1 års ubetinget arbeidstjeneste på arbeidsleir for å kjøre i påvirket tilstand, pillerus eller andre ulovlige substanser ville holdt folk unna å kjøre i påvirket tilstand.. som tross alt skaper de fleste ulykker. Tørr nesten garantere at jeg kunne kjørt i 110-120 hele veien fra Oslo og hjem til huset mitt inni skauen i Hedmark enda sikrere enn en pasient smacked up på piller gjør i 60km/t fra nabobygda og hjem hit.

Skrevet
:evil: HRMPF :evil: men når det er sagt er det sikkert bedre med lengre strekninger med samme hastighet, enn som f.eks det er nå med 2km med 60km/t, så 3km med 70km/t og deretter 60km/t igjen et stykke..
Skrevet
:evil: HRMPF :evil: men når det er sagt er det sikkert bedre med lengre strekninger med samme hastighet, enn som f.eks det er nå med 2km med 60km/t, så 3km med 70km/t og deretter 60km/t igjen et stykke..

nei, faktisk ikke.. ikke sikkerhetsmessig i følge dem selv, men så plutselig så er det trygt mener de..fy for noen tilbakestående tapere :lol: jeg kan ikke annet enn å le, det må være nedverdigende å jobbe i en etat hvor slike paradokser finner sted :applause:

Skrevet

Er skremmende å lesse noen av meningene her. Dere tror virkelig ikke farten blir satt ned fordi de kjeder seg? Å kræsje i 60 i forhold til 70 er ofte forskjellen på liv og død.

Ingen som brys seg om dere kjører fort og havner i et tre, men om dere havner i motsatt kjørefelt...

Skrevet

og problemet ditt er?

ser du seriøst ikke hva som blir skrevet? de skal ØKE hastigheten i 60-sonene, samt redusere farten i 80-soner, som mest sannsynlig har tryggere vei... hvorfor trur du 60-sonen er til? jo, fordi det da er et område hvor det ikke bør kjøres fortere enn 60.. men når de øker til 70, for så å redusere på strekninger hvor det er 80, så er det klart at alle med iq over 20 blir frustrerte og ler.

Forøvrig så har jeg liten tro på at sjåfører som ikke mestrer å holde fartsgrensa og kanskje 10km over, er noe særlig tryggere i 70 i 60-sona i forhold til 80 i 80-sona. Bare se antallet sjåfører som ligger 10km under fartsgrensa, mens når det blir 2-felts så øker de hastigheta betraktelig, dette tar jeg som budskap at man er så dårlig til å kjøre at man ikke har kontroll på bredda på bilen ELLER forståelse på trafikkbilde, da man ikke skal øke farta der hvor de bak først skal kjøre forbi.

Skrevet

Dessuten når det ikke blir nedsatt fartsgrense (eller andre ting som signaliserer at det ikke er forsvarlig å kjøre forbi på det kommende strekket) blir det nok mange fler farlige forbikjøringer. Politikerne er jo også såpass gnitne at de skal spare på veibelysning osv. Kjører man om natten er det ofte vanskelig å se at strekket egentlig ikke er egnet for forbikjøring før man er på siden av bilen og i 100++ i det som nettopp har vært en 60sone. Med andre ord de setter opp fartsgrensen uten å gjøre noe med sikkerheten.. Videre når farten på de som kjører forbi øker, blir det også vanskeligere for de som skal kjøre ut på veien å beregne luker osv også.

Videre blir bare frustrasjonen større. Ikke langt her i fra satt de ned fartsgrensen fra 80 til 60 pga en dødsulykke hvor føreren var 110% uoppmerksom. Resultatet av dette er at alle de lokale pensjonistene og noen til kjører i 60, på et strekk med full oversikt osv. sikkert 2-3km langt. Alle andre blir hissige og kjører forbi.. Dette inkluderer lastebiler osv også.

Skrevet
Er skremmende å lesse noen av meningene her. Dere tror virkelig ikke farten blir satt ned fordi de kjeder seg? Å kræsje i 60 i forhold til 70 er ofte forskjellen på liv og død.

Eh? Den burde bli satt OPP fordi folk blir unkonsentrerte i lave hastigheter! Er man våken i hode kan farten gjerne dobles, og oppmerksomheten øke. Jeg føler det ihvertfall sånn hele tiden. I 90-100km/t er jeg alltid på tå hev, men irriterer meg stadig i 60 og 70 soner over forankjørende billist totalte mangel på å klare å holde trafikkflyten og avstand til bilene rundt seg. Jeg må konstant hogg-bremse nå og da fordi tullingen foran vil forbrede seg på å bremse ned fra 70 til 50 sona som begynner om 500m.

Ingen som brys seg om dere kjører fort og havner i et tre, men om dere havner i motsatt kjørefelt...

NETOPP!!

Derfor må man være VÅKEN da man kjører bil. Og det blir man faen ikke ved å daffe i 60km/t hele veien. Ta en kikk i speil, og på møtende trafikk da du ligger i 60-70 soner... folk kjeder stort sett livet av seg, og ser døsige ut, eller driver med andre ting (mobil, sminke, krangling, lener seg etter ting.. etc.) Det er et sterkt mindretall av de jeg ser ute på veiene som har særlig problemer med å mestre en fart på 80-90km/t på bar asfalt.

Skrevet

Eh? Den burde bli satt OPP fordi folk blir unkonsentrerte i lave hastigheter! Er man våken i hode kan farten gjerne dobles, og oppmerksomheten øke. Jeg føler det ihvertfall sånn hele tiden. I 90-100km/t er jeg alltid på tå hev, men irriterer meg stadig i 60 og 70 soner over forankjørende billist totalte mangel på å klare å holde trafikkflyten og avstand til bilene rundt seg. Jeg må konstant hogg-bremse nå og da fordi tullingen foran vil forbrede seg på å bremse ned fra 70 til 50 sona som begynner om 500m.

NETOPP!!

Derfor må man være VÅKEN da man kjører bil. Og det blir man faen ikke ved å daffe i 60km/t hele veien. Ta en kikk i speil, og på møtende trafikk da du ligger i 60-70 soner... folk kjeder stort sett livet av seg, og ser døsige ut, eller driver med andre ting (mobil, sminke, krangling, lener seg etter ting.. etc.) Det er et sterkt mindretall av de jeg ser ute på veiene som har særlig problemer med å mestre en fart på 80-90km/t på bar asfalt.

Helt enig!. Er aldri så konsentrert som når jeg kjører på motorvei og høye hastigheter. Sånn som 60-70 blir man trøtt som du sier og gjør helt andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...