ropa Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Har bestilt 2 nye dekk til min bil, skulle ha 225/40-18 Men var oppslukt av tallet 225/45-18, vet a faen hvor jeg fikk det tallet ifra, shit happens Så noen spm ang akk dette, kan jeg kjøre med 2 dekk 225/45-18 og 225/40-18? Tenkte vis jeg setter de nye 225/45-18 bak. Har dette noen som helst innvirkning på bilen vis jeg kjører slik? Vil det slite på noen deler, kjøregenskaper, stabilitet? Må ha 2 til nye dekk ser det ut som, fant ut at de andre var å slit, men tenkte å bruke dette oppsettet enn så lenge om det lar seg gjøre ?? Skal ut på lang tur neste helg så hadde vært greit å vite noe iallefall før man legger ut på eventyr < - - - - Bilen God helg til bimmers folket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 ABS anti spinn/skrens vil nok begynne og kødde for deg med den dimmen der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropa Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Hvorfor det? pga 2 forskjellige dimensjoner eller? Har satt det på nå, og bilen føltes litt slingrete,hehe.. Må vel bestille 2 nye dekk av samme dim nokså kjapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 At den føles slingrete har nok mer med dekktypen og gjøre, for den forskjellen du satt på der skal i utgangspunktet ikke gjøre bilen slingrete. Mer at dekktypen ikke fungerer på den bilen. Men abs osv. vil mest sannsynlig slå til på feil tidspunkt grunnet forskjellig rulleomkrets. Ta en kraftig, men kontrollert oppbremsing nå, så vil du kanskje merke at abs slår inn altfor tidlig f.eks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Kjørt med div dekkdimensjoner på min E46 med opptil 4% forskjell i rulleomkrets foran/bak. Har ikke merket noe negative effekter av det mtp ABS e.l Og jeg kjører hardt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts