Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter litt med å finne motornummeret på Bmw'en.

Motoren er en M52B28. Hvordan må jeg gå frem for å se nummeret på blokka?

Skrevet

Se på innsugssiden av motoren,helt i bunnen av blokka er det et felt som er planet og slått inn motornummer.

Skrevet

Er det mulig å se dette nummeret uten å demontere noe? Har bare tatt av det ene dekselet, og ser bare et nummer nedi der, men tror ikke det er motornummeret. Gir 1748450 noen mening? ev.t 1748456?

Skrevet

Må jeg under bilen for å få sett nummeret? Har jo ikke sjangs til å se bunnen av blokka, da det ligger masse ledninger i veien. Klarer å se ned til der det står BMW på innsugsiden....

Skrevet

Er helt nederst på blokka som folk nevner her..

Tror det kan være vanskelig å se med motor i bil, men er nok muligheter om du kommer deg under med litt lys?

t6r0255ms5kluv49npaj_thumb.jpg

Skrevet

Ok, takk for tips, men jeg får ikke kommet til under bilen.

Noen som vet noen andre metoder for å skille en M52B28 fra andre seksere?

Vil bare bekrefte at det er en 2,8 som står i bilen, siden motoren har blitt skiftet engang.

Skrevet

M52 fra M50 ihvertfall..

* Oljepåfylling mot front av bil. (m50 har i bakkant). (toppdeksel kan jo ha blitt byttet da..)

* Alu blokk (ikke rust etc på blokka)

* Innsug (strupet ned.. ser mye spinklere/buet ut. Men kan også ha blitt byttet)

Men står det ikke borre diameter på blokka på en av sidene?

Skrevet

Er sikker på at det er en M52. Hvor står isåfall borrediameter? Har lett meg ihjel etter nummer på blokka, så det er rart hvis jeg ikke har sett det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...