bmw 92 Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 kjøpte turbokitt.....ubukt men lekker olje har stort oljeretur og strupa in litt på oljeintak men lekker forsatt......grr kjøpte ny turbo men samme prolem (kinadritt)blir verre når den lader.HJELP eller er det bare å kjøpe garret med ein gang?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Lekker olje hvor? Brenner olje med andre ord? Kina pleier og funke smertefritt etter hva jeg har hørt, men holder bare ikke like lenge som en kvalitets snurre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 hvor lekker det hen? hvis det lekker fra feed inn til turbo har du ikke stramma nok fleste gjenger som er der skal være NPT, dvs selv tettende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw 92 Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 fikk stramma litt til men hvis eg koler ifra tuboslangen på insugmanifold då lekker det ikkje mykje,,virkar som det bare kommer når den får motstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 tuboslangen på insugmanifold? du mener trykkrøret fra kompressorhuset på turboen eller hva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw 92 Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 ja trykkrøret som kommer inn på lmm,når eg koler fra den er det ikkje så ille Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Har du lagt utluftingen fra motor ut i catch tank eller friluft da? Høres jo ut som om du kjører mesteparten av ladetrykket rett i blokka på en måte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw 92 Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 aaaaaaaaaa h går utluftinga på motor inn på insugslangen?? ikkje så rart då?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwstein Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Den gjør nok det ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Har gjort det samme selv på en hilux.. fort gjort å glemme i farten Men... ikke kjør uten trykkslangen på for det er ikke så heldig for turboen din.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw 92 Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 nødt å lekke i turboen:(:(:(dritt turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
stianw Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 mest sansynli såp har du altror stor olje mengde inn på turboen. skal ver 1-2mm hull inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
takaasen Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 mest sansynli såp har du altror stor olje mengde inn på turboen. skal ver 1-2mm hull inn stemmer det. se at di annbefaler en restrictor på 0,055 til 0,065 tommer blir ca 1,4mm til 1,65 mm Har selv lagt meg på 1,6mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
stianw Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 er vanlig feil for oss uerfarne og montere med forstort innløp på turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw 92 Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 takk:):)hjelpte det gitt:) går bra nå ...er skjelven enda,he he he men er kanskje litt mye turbotrykk kryper opp mot o,6 på full gass:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now