Gå til innhold

SweetBMWs 318CiA > 325Ci Avsluttet.


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MiniUpdate : 16.12.10

Grenrør og servopumpe og smått bestilt og hentet :)

Fått bestilt meg servopumpe fra GS nå, men selvfølgelig så er det noe i veien. Mangler braketten som fester pumpa til blokka, og det er ingen separat del, så må prøve å få tak i den på annet vis.

Ang grenrør så har jeg bestilt meg Schmiedmann sitt highflow grenør og highflow cat system :) Takk til Henrik @ Schmiedmann for den saken, lagervare og greier.

image_23531_big.jpg

Gleder meg til å få montert dette, da jeg er enda et skritt nærmere oppstart :)

Har ikkke fått skrudd særlig på bilen enda men regner med få gjort litt i løpet av helga ^^ hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaaaaaaa har man fått gjort litt vettu :)

Sportseksos, og MAF montert, og litt smådilldall jeg ikke har tatt bilder av.

Det jeg venter på nå for å gi litt oversikt:

*Dynamo

*Brakett til servopumpe

*Ledninger til gasspedal

*Koble opp bensinfilter

*Montere radiator

*Montere front

Er ikke mye som står igjen se :)

Men her er hvertfall et lite teaser bilde av eksosen montert ^^ Gikk ganske greit og slotte neri grenrøra når org eksosen først er av. Tok oss 20 min fra vi begynte å lirke det bakerste grenrøret inn før vi var ferdige :)

scu7a79tdgua1z09t7je.jpg

nq7ib5phtgys3bub9yel.jpg

lhcpv0gwqmmr76srpqq7.jpg

Og slik står den per i dag:

rnswgb79mxp9ihnu10q4.jpg

Takk til Henrik @ Schmiedmann Norge for hurtig levering av eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør du med lambdasonder før og etter de orginale katalysatorene? er det hull til disse på schmiedmann sine grenrør?

en jeg kjenne monterte ett ebay-grenrør(tror jeg det var) på sin m52b20tu motor. de var det ikke plass til alle lambdasondene, så han monterte kun de som stod etter kattene..

da fikk han feilkoder og motorlys. prøvde også med de før kattene, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Ja, da har man fått gjort litt i dag og... Ikke så mye, men ting tar tid.

Det jeg har gjort i dag er å montere et plastdeksel over innsugskammen (oljefordeler deksel het det vist) som jeg glemte under monteringsprosessen av toppen fordi delen lå igjen i bånn av eksen under annen søppel. Kjøpte nytt på GS, tok av toppdeksel og monterte dette, men tok ikke bilder av dette.

Så har jeg fått montert midtseksjon av eksos med highflow cats og braketter og nytt bensinfilter med trykkregulator :)

Bilder følger.

Kan bare si at montering av dette grenrøret er PAIN! Følger man ikke riktig rekkefølge under montering kan du bare gå å legge deg og dø fordi du kan med livet som innsats banne på at du må ta alt ned igjen om du gjør en feil. Trust me on this one... ok? Men nå ere endelig på, og arbeidet under bilen er ferdig når jeg fått siste gummislangen montert på innsiden av bensinfilteret.

Dvs at da gjenstår det bare:

*Koding av hjerne

*Montere dynamo

*Montere servo + slanger

*Diverse smått arbeid, reimer, luftfilter boks osv.

Jaja, litt fremover går det hvertfall og her er to smakebilder :)

unllrdbbuns9ilibycgk.jpg

v3qu6pgftoojobbvdse1.jpg

Liten feedback til Henrik @ Schmiedmann om du ser dette:

Grunnen til at montering av midtseksjon var så pain, er fordi:

1: Flensene til midtseksjon mot grenrør matcher ikke helt opp, må brukes MYE makt, mer enn det burde.

2: Bolt hodene butter i selve stålet for eksosen, dette kunne vært løst med å borre hullene for boltene 2 mm lenger ut i flensen.

3: Hvem var det som kom på å bruke bolt og GJENGER for å koble sammen flensene? Hva med gjennomgående bolt og mutter? SÅÅÅÅ mye enklere a gitt?

Ellers enn de små filletinga: Prima anlegg :D

Sweet out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er PAIN og montere så ser jo det anlegget der SWEET ut, og tror lyden blir konge når du først får varvet den opp på litt turtall ;) hehe. Får ta meg en tur innom i januar for å kikke litt.

Får ta en vurdering om det blir det samme på meg, men må først høre på lyden. Vil ikke ha for myyyyye lyd :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...