Gå til innhold

SweetBMWs 318CiA > 325Ci Avsluttet.


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, mtp at jeg bygger om fra en motor til en annen, så kan jeg ikke bruke hjernen jeg har fra 318. Derfor måtte jeg ha ny hjerne, og jeg fikk ikke komplett sett med EWS og nøkkel, så jeg må sende DME, EWS og nøkkel til USA for koding. Slik at de matcher hverandre.

Dvs så jeg får start uten noen tamper dot i dashen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga det mening? hehe.. varikke bare bare detta fant jeg ut, er mye småtteri jeg har kommi over :)

hva er prisen på koding ?

er det mye billigere en og gå til forhandler ?

Forhandler vil ikke gjøra det pga de kan ikke bevise bilen ikke er stjålet. I tillegg sier de bare at "nei vi har ikke utstyr til det" , selv om GT1 maskina står rett i hjørnet.

prisen på koding er 1200 pluss frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga det mening? hehe.. varikke bare bare detta fant jeg ut, er mye småtteri jeg har kommi over :)

hva er prisen på koding ?

er det mye billigere en og gå til forhandler ?

Forhandler vil ikke gjøra det pga de kan ikke bevise bilen ikke er stjålet. I tillegg sier de bare at "nei vi har ikke utstyr til det" , selv om GT1 maskina står rett i hjørnet.

prisen på koding er 1200 pluss frakt.

OMG går det ann og være så vanskelig eller ? :P vis du viser vognkort og leg burde det ikke vært noe problem samt ligger fram kvittering på motor så skal ikke de ligge seg opp i noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da har man fått gjort litt i dag og :D

Vært å hentet litt deler på GS i dag bl.a krengestag foran og noen bolter og muttere og en pedal som var glemt på sist bestilling. Så da var man kommet enda noen skritt mot slutten :)

Har også vært på Tine Meierier på Kalbakken og hentet og levert fanger. Sendt min CSL opp til Trondheim og fikk levert en relativt fin M3 fanger i bytte ink tåkelys og alt :)

igywfeagu5wp91wl8rnj.jpg

Har planer om å bytte ut CSL fangern til M3 fanger med Hamann carbon leppe i stedet :) 3000k AE og 3000k xenon i tåkelys. Tror det kan bli stilig :D

Har også fått en pakke til i dag fra en trivelig kar fra Telemark :mrgreen:

u5utpkuerfmje7ubvngz.jpg

I tillegg til Dynavin'n var det også en veldig laaang pakke som inneholder en 330Ci eksos :) Helt klin original. Planer om å bruke denne på min i kombo med grenrør :) Dette for å holde lyden i noenlunde sjakk.

djeoj8qpfbk2fi86fr20.jpg

Så til det jeg har gjort i dag, har bare fått ferdig ting fra sist gang:

Dvs clutch montering, slavesylinder og montering av denne da jeg fikk feil sist. Pluss rørføring inn til pedaler og slange til væskebeholder. Dvs clutch er helt ferdig og kan begynne med lufting :)

Kan jo nevne at jeg bokstavelig talt snur verden på huet når jeg skrur bil. Og ja, dette var vondt for ryggen.

rmta6se0msm54m9atrt1.jpg

zdqd99pqjq78mfwl7rd1.jpg

Så er det det nye krengestaget jeg kjøpte i dag, for E46 325 coupe med sportsunderstell (det er vel standard på coupe?)

gft3umk1ydpjrs1p0rxl.jpg

Det var alle småtteri bildene fra i dag..

Liten sluttnotis bare:

Jeg ville antatt at hvis jeg skulle drevet en bedrift, så ville jeg gjerne hatt et godt forhold til kundene mine. Kanskje ikke til hver enkelt kunde som om det skulle vært min beste venn (men en kunde skal jo egnetlig være en butikks beste venn, men dere skjønner) men i det minste ha en høflig tone. Er visst ikke alle som har det tydeligvis og det kan være skikkelig ødeleggende for en bedrift og ha slike ansatte. Men slik er det nå, og jeg får ikke gjort særlig mye med det.

Håper bare fyren tar det til seg en eller annen dag.

Jaaajaaa :D

Da ere bare å få satt inn Dynavin i morra og teste og resten av bremse og gasspedal kobling :)

Sweet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og igjen har man fått gjort litt. Bestilte servopumpe og dynamo i dag :) Levering mandag :D Det liker vi. Fant ut var like greit og kjøpe nytt jeg. Sleit jo med å finne brukte som stemte til min bil.

Tja, kan legge ut en liten ting jeg fant her: BMW Performance felger for 3 serie. 8,5X19 foran og 9X19 bak med 255 bak og 235 foran. Soleklart valg for nye sommerfelger ^^

Mulig det blir kopifelger fra GS dog, da nye originalfelger fra BMW koster den fine nette sum av 45,000,- :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=293997&stc=1&d=1249765243

Så har vi fått satt inn Dynavin V5, kom relativt billig ut av det med bestilling fra USA på dette :) Og i tilegg nyeste versjonen. Må si meg meget fornøyd med alt av finesser denne har, både TLF og Navi var bra utforma. Radio og musikk fungerte fint, har ikke fått testet DVD enda da jeg ikke hadde tilgang på en film på verkstedet :P

5liku5if9lnwfqwxbicq.jpg

xtnliy95kcsoc10wp0hh.jpg

Og slik ble det ferdige resultat :)

xj18o7aywkelbm05iqvi.jpg

Det jeg ser her er at jeg MÅTTE visst ha det AC Relocation Kit så dette bestilles når man henter dynamo og andre ting på mandag :)

Så til denne fangeren som jeg fikk tak i. Denne var litt skadet men har fått lekt litt med Epoxylim i dag og fått satt den sammen, har handlet inn glassfiber for forsterkning av fanger bak og sparkel. Denne skal bli god som ny igjen.

5qyqlw5bm2moc5m5kf0u.jpg

xgky7r0jshb3wde5p8xo.jpg

z3z6afmfteg98sieyw6x.jpg

Som dere ser så er sprekken litt full av lim, dette slipes bare ned og sparkles og grunnes over :)

Det fulgte også med tåkelykter og xenon i denne fangern, så kanke si at byttet var dårlig :)

Har bestemt meg dog for å bruke "halogen" look Angel Eyes, eller den fargetempen som er mest lik originale AE. Og samme match for tåkelys, i stedet for 6000k.

Meninger er bare å komme med :) Jeg er hvertfall positiv med fremgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...