Gå til innhold

325i coupe. ulyd i bakstillingen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

det kommer en slags dunke/skrangle lyd i bilen når jeg kjører på humpete vei. det høres ut som det kommer fra bakstillingen. jeg har jekket opp bilen og sjekket foringer, men kunne ikke se noe feil. like før jeg skulle senke ned bilen igjen la jeg merke til at det var ei gleppe mellom traversen og stoppeskiva til foringene på ca 1,5cm.

noen som kunne velsignet meg med sin kunnskap her? skal det være litt frigang mellom disse foringene og traversen eller skal det være helt tight??

er det tre ting jeg HATER på biler generelt så er det rust, framhjulstrekk og U-LYDER

hjelp!

Skrevet

Høres ut som du har fått merket ¨Subframe disaster¨ i praksis gitt :( Er et velkjent problem at oppheng fra travers til karosseri, revner på motorsterke e36 / e46. Et kjapt søk på google vil gi mer info om dette :|

Skrevet

hæ? nei, har nok ikke revna karoseriet med mine voldsomme 192hk tror jeg :wink: men at foringene har tatt kvelden kanskje..

hvis det skulle vært subframe disaster så er det vel bare å kassere bilen?

det jeg virkelig lurer på er om traversen skal sitte helt fast mellom karroseriet eller ikke, for hvis ikke så er det der problemet ligger tror jeg :)

Skrevet

Det har vært flere tilfeller av 3 serier helt ned i 318i som har fått diagnostisert subframe disaster desverre. Har vært søksmål og masse bråk i USA på grunn av dette. Mener at traversen skal sitte fast, jo. Merker du noe lyder når du gasser på i 1 & 2 gir? Oppfordrer ikke til dragrace her altså men :wink:

Njaa, si ikke det, hvis man kjenner folk som kan sveise og samtidig har litt tid kan man komme langt med 8 - 10 tusen. Avhenger av skaden da. Men er uansett bedre enn å punge ut med 50 + på et verksted :cry: Men skal ikke svartmale veggen her nå, ble nervevrak selv når jeg kjøpte bilen min, og ikke visste hvilke lyder som var normale og ikke :wink:

Skrevet

Legg ut bilde om mulig, så skal vi nok få til et svar til deg.

Har hatt Subframe Disaster på min 325i, utbedret dette selv med hjelp av en fagmann.

Skal du ha takst fra et verksted på dette, så vil det nok koste 30-80.000 avhengig hvor ødelagt det er der bake ;)

Skrevet

vanskelig å forklare en lyd, så jeg har tatt den opp og lagt den på youtube:

så kan vi spille en tekninsk verson av "lyden av norge på P4" her på bimmers.no :)

det er litt støy ved siden av siden jeg kjører på grusvei. opptaket er gjort i første gir i slak oppoverbakke med litt ruglette vei.

Skrevet

Ta å sjekk ut den holderen ved svingarmen bak. Er det lagerbukk det kalles?

Har en kompis som hadde veldig lik lyd, og da var den knekt.

Hvis du ikke vet hva svingarmen er så er det den armen som peker fremover og ut mot kanalen.

Skrevet

da var feilen funnet og hurtig-fikset for ikveld! ikke mitt stolteste øyeblikk, skjønner ikke åssen jeg klarte å overse dette før idag, men det var foringen på bæreamen foran bakhjulet som hadde sklid ut... kan fikse mye med strips og gammel vannslange fra volvo240 :wink: heldigvis...

a8kyfti10lu18opd7tiz.jpg

62fszken07pxahyqzfsg.jpg

Skrevet

Jepp, etter å ha hørt videoen så skulle jeg til å si at dette MÅTTE være svingarmsforinga, men så hadde du jo allerede funnet feilen :P

Hadde samme "lyden" på min bil tidligere i vinter :)

Skrevet

ingenting er som å kunne spenne litt i framkant av bakdekket og høre dunkerlyder... men når svinarmsforinga er så dårlig, ville jeg vurdert å sjekke samtlige andre i samme slengen... SFD erk jipt... har hatt det på min 2 liter... :-/

Skrevet

Mye billigere å forhindre det enn å fikse det :) Har bestilt deler i går. Fort gjort å sveise på :)

Edit : Til de som virkelig tenker på å sveise en foring.. så var det selvsagt snakk om subframe disaster i denne posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...