Jump to content

hyling fra dynamo!

mege34
 Share

Recommended Posts

dynamoen min hyler en del både på kald og varm motor.. det er en e34 520i 24ven..

lurer litt på om det kan være batteriet som kan ha tatt kvelden og da at dynamoen hele tiden sliter for å lade opp? eller er det rett og slett at dynamoen holder på å takke for seg?

takker for svar :)

Tjahh.

Får du startet bilen uten problemer, så ville jeg vel utelukke batteriet, men siden du har ett liggende, så er jo ganske så logisk og bare prøve det, så får du svaret på eget spørsmål helt sånn plutselig.

Prøv også og sprute litt vann ned på viftereimen mens motor går, så kan det tenkes at det blir stille noen sekunder for hver gang du får litt vann på den, og da ville jeg tro at viftereim bytte kan løse problemlyden.

starter uten problemer så er vel gjerne ikke batteriet selv om jeg håpet på det.. og viftereimen var byttet for to månder tilbake samtidig som vannpumpen så den e vel egentlig utelokket og.

viskosen er byttet samt reimhjulet (som viskosen står på) så er vel egentlig bare dynamoen igjen?

min hyler konstant nå.. var samme som du har at den dimmer av ettervært som den har gått en stund, men siste to ukene har det vært konstant og såpass høyt at det er irriterende når man står stille (kø/kryss) tror jeg prøver og bytte løpehjulet først (billigst) så bytter jeg dynamoen hvis det ikke er det:)

• 2 weeks later...

ettersom noen lekte på mailen min og passordet ble glemt måtte det da ny bruker til, men var meg som startet denne tråden:)

fant problemet og det var ikke dynamoen men det løpehjulet som står på den (ikke det til ladingen, men det uten spor i) noe som har tatt kvelden inni der men blir no ihvertafll byttet på mandag når gs åpner igjen :)