Wacman Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Svigerinna mi solgte en bil i dag, en eldre bruktbil med noen feil, pris var 10.000,- Flere ringte, men en fyr ringer og tinger bilen usett,han skulle ha den. Når de kommer,er det ikke snakk om prøvekjøring, men svigerinna sier klart ifra at det er laang pedalgang på bremsepedalen og at bremsene må overhales. Det sto også i tre?!?! punkter i kontrakten. Fyren som ringte sendte sin blonde,ukyndige datter inn for å skrive kontrakt,hvorpå hun nok en gang får beskjed om dårlige bremser som trenger tilsyn,pluss at det står i kontrakten på tre steder. De kjøper bilen, kommer en halvtime unna og ringer så tilbake og sier de vil heve kjøpet, da det er dårlige bremser på bilen så datteren hans ikke kan "kjøre den rett på jobben imorra" så de snur for å levere tilbake bilen. Jeg sa at hun skulle be dem reise åt skogen,da hun både sa klart ifra om bremsene,samt at det sto tydelig i kontrakten - pluss at hun hadde fått cash,så alt var lovlig opp og avgjort. Hun derimot,ga seg,tok tilbake bilen og sitter nå med bilen igjen og en del irritasjonsmomenter. Kjøper truet faktisk med NAF advokat!! Dette til tross for at det sto i kontrakten at det var dårlige bremser... Lykke til... Jeg ville bedt dem dra til helvete når de kjøper en bil og angrer etter 30 min. enda de fikk beskjed. (er ikke angrerett på bruktbilkjøp heller) Hva hadde dere gjort?
BMW-Coupe Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Sagt til kjøper at han skulle dratt seg til helvette, der etter spurt om han/hun kan å lese. Herregud!
Wacman Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Jeg vet, jeg sa det samme til henne,men fyren var seriøst såpass dum at han garantert hadde hengt på tlf i ukesvis for å bitche så hun ga seg. Synd at dumhet kan vinne,kun på så høy grad av dumhet at fornuft ikke trenger gjennom.
Mexos Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hadde aldri i verden tatt tilbake bilen. Hva forventer egentlig folk å få for 10 000kr?
BimmerE46 Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Herregud altså. Jeg veit jo at det finnes idioter, men blir like forbauset hver gang jeg leser sånt. At det går ann. Hun har absolutt ingen rett til å returnere bilen pga en opplyst feil. Og har du skrevet under på "som den er" så har du kjøpt den slik. Jeg solgte min e46 til en som mista lappen 1 time etter at han kjøpte bilen min. kom ikke hjem engang. Så skulle han heve kjøpe. Men jeg stod på mitt og gav meg ikke uansett, og han også truet med advokat. er ikke 14 dagers angrerett når det er privatsalg. Og tap av førerkort er heller ikke gyldig grunn, heller ikke dårlige bremser som da også var opplyst om.
AuroraDriver Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 M.a.o. Etter et bilsalg, slå av telefonen og røm hjemmefra Når man ikke får med seg: "Bremsene er gåen, de må skiftes FØR du kan bruke bilen!" Da fortjener man ikke å få 10 000 kr tilbake
-Erik- Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Noen er helt på bærtur altså! Ville gjordt det samme som deg her, sagt (på en pen måte) at sorry men les!
Wacman Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Ja,jeg spurte om å få bli med og ta praten med kjøper,men fikk ikke lov. Skulle hatt det gøy med å vise kontrakten samt et utdrag av kjøpsloven. Faens idioter.. Men, det var det nærmeste whitetrash/trailertrash man kommer i Norge og da, de to døtrene var rimelig stygge og harry i kjeften (lite ladylike) og hun ene var gravid, faren manglet bare helsetrøye og John Deere nettingcaps,så lignet det hele på en episode av cops
-Erik- Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Ja,jeg spurte om å få bli med og ta praten med kjøper,men fikk ikke lov.Skulle hatt det gøy med å vise kontrakten samt et utdrag av kjøpsloven. Faens idioter.. Men, det var det nærmeste whitetrash/trailertrash man kommer i Norge og da, de to døtrene var rimelig stygge og harry i kjeften (lite ladylike) og hun ene var gravid, faren manglet bare helsetrøye og John Deere nettingcaps,så lignet det hele på en episode av cops Haha Kan man forvente annet da?
oddis Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Jeg hadde eksplodert Men var nok best for svingerinnen din å ta det tilbake, white trash kan være irriterende, og prisen var vel lav, så hun har lite problem å få solgt den igjen
Wacman Skrevet September 15, 2010 Forfatter Skrevet September 15, 2010 Jeg hadde også blitt mektig forbannet, særlig mtp at det var tre andre som ringte på bilen den dagen.. Men som du sier, såpass dumme folk hadde hengt på tlf i en evighet, og det kan jo være adskillig mer irriterende enn å måtte bruke noen dager ekstra på å bli kvitt bilen..
SSM Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Haha, herregud! Jeg var borti noe lignende en gang. Hadde et relativt bra 85mod Volvo 240 karosseri stående som jeg skulle bli kvitt. Veldig lite rust på bilen, men siden det er 85 midell så må man regne med NOE liksom. Solgte den for 1500kr med dører og interiør deler og litt annet knask. Så ringte dem etter noen dager når dem hadde fått sett litt mer på bilen, da hadde de funnet et hull i gulvet på den. De ville heve kjøpet og var fristet til å si at jeg skulle komme å hente bilen. Jeg sa eeeeeeeeeeeeenei, det er en GAMMEL Volvo som dere fikk for 1500kr. Må tåle å sveise et rust hull i gulvet da mann. Hørte ikke noe mer fra dem.
M3cabriolet Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 det finnes mange idioter som handler bil! de værste er ofte de som skal ha billigbiler til under 20.000,- faktisk. de forventer å få NY bil gratis. jeg har mange tilfeller av dette: eksempel 1: jeg solgte en 97 carisma med 260.000km på telleren. bilen var kjempefin og rustfri, og nylig eu-ok, samt at vi hadde kostet på den mye som bl.a. nye bremser rundt hele, + en del andre ting. vi tok 25.000,- for bilen, og fikk trusler om heving av kjøpet, advokater etc etter et par uker, da den ikke gikk reint på tomgang. jeg fikset bilen for kjøper da det var en kamerat som hadde ordnet med salget for meg, og ville ikke at han skulle få pepper for dette. eksempel 2: jeg solgte en -87 e30 med 190.000km på telleren, nylakkert og eu-ok med masse stasj. superfin bil! denne gikk for 35.000,- kontrakt med "selges som den står" jeg sa til kjøper at varmeapparatregisteret hadde sprukket rett for jeg kjøpte ny bil, men at jeg hadde byttet registeret, men kun fylt på den rent vann grunnet at jeg ikke hadde kjørevæske tilgjengelig på stedet så han måtte få på den kjølevæske! dette var da på sensommeren. i november fikk jeg et helvete, for da hadde motoren fryst! det viste seg da at vedkommende hadde glemt å fylle kjælevæske, men alikevel kjørte han sak på det, og jeg endte med å måtte betale han 10.000,- fordi "kjølevæske må man forvente at det er på en bil i norge" eksempel 3: jeg solgte en 88 mod volvo 740 gle, med skinninteriør etc. bilen så ut som en dass, men startet og gikk. solgte den for 5000,- og da fikk kjøper med 4 NYE piggdekk på felg, og 4 stk strøkne dører i samme farge som bilen. kontrakten stod et selges som rep-objekt/delebil, og kjøper skulle bruke den til å bygge seg værsting-bil. etter to uker begynte han å klage på at den var en bulk i innerskjermen, og at spissinga foran var feil. i tillegg la han ut med drittslenging om meg på div forum osv. HVA FORVENTER MAN FOR 5000???? jeg har kjøpt og solgt mye biler, men det er støtt billig-bilene det er trøbbel med, uansett pris!
ehrnst Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 har gikk desverre din svigerinne på en skikkelig blemme. hadde så klart nektet å ta bilen tilbake. prøvde ikke heve kjøpet på e30'en jeg kjøpte i vinter når jeg i sommer fant ut at bremsene var snodige. jeg byttet heller hovedsyl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå