Gå til innhold

Nok en stygg ulykke, edit: ulykker! - Kjør forsiktig!


Just-turbodiesel
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor i helvete bruker ikke folk sikkerhetsbelte??

Så utrolig tragisk at liv skal gå tapt fordi noen enten glemmer,eller ikke vil bruke belte!

Har selv ei venninne som nesten døde i en ulykke pga manglende beltebruk etter en tur på byen...

Jeg setter på meg sælan før bilen er i beveglese HVER gang,men også etter å ha lært på den harde måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar meg selv i å ta på belte om jeg skal i postkassen før jeg skal kjøre videre (ca 70 meter)..

er sikker på at den har redda livet mitt da vi fikk en mercedes e-klasse i passasjer-sida på en gammel Swift i litt over 100 km/t for snart 10 år siden. hadde ikke lappen selv, så jeg satt på.

skulle ta en forbikjøring på en lett motorsykkel som gikk noe bedre enn forventa. joda, skulle ha avbrutt forbikjøringen, men med horn i panna så er ikke det alltid like lett :P (begge førerene fikk dom og mistet lappen)

mercedesen kom ut i veien (som var forkjørsvei) fra høyre. hun hadde is og dugg på vinduene, men fikk ingen straff utenom 2/3 av skyld på forsikringa.. duggen kom muligens da air-bag ble utløyst, men tvilsomt at isen ble det :P

kan vel si jeg fikk skrekken av denne opplevelsen og tenker meg om to ganger før jeg lar horna i panna gro nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promillekjøring er jo liksom toppen av bil-dumskap,men selv det hadde disse (om det var alkohol inne i bildet da) overlevd,om passasjeren også hadde brukt belte.

Man blir nemlig ikke kastet ut av bilen for å dø av skadene med bilbelte på,med mindre hele bilen går i oppløsning rundt en.

Her var det i det minste ikke en sak hvor vedkommende med promille smadret an annen bil med ei uskyldig alenemor eller en unggutt ute for å vise frem lappen og nybilen sin... - men tragisk er det likefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å vrenge av alle 4 dekkene av felgene?? :shock:

Har jeg aldri sett før! Det må jo være en "world's first"....

Kan vel ha noe med konstruksjonen på felgene å gjøre ,dårlig og tynt gods og tynne eiker for å bære vekten ,ser jo ut til at felgene er knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er alltid han som kjører som overlever

er det feil å si "til pass" ?.... så får han leve med det.. (litt på kanten å si det men)

Er ikke alltid førers feil. Er også fort gjort å kjøre litt høyfart med en kompis. Det har ALLE gjort en gang hvertfall. . Er nok med et dyr i veibanen. Har selv en "kompis" som kjørte ihjel bestekompisen sin. Gutten blir aldri den samme, og etter hyppige besøk på psykiatrisk sykehus så har han fått dommen sin som han bærer på resten av livet :S

Usj ja, jeg ville heller vært passasjeren som ble kjørt ihjel en føreren som overlevde :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ikke sjul på at jeg har kjørt fort med kompis/er i bilen selv.. (har heldigvis vokst fra det)

men har fremdeles ingenting å gjøre bak rattet i en bil når en har promille, og da må man bare ta konsekvensene.. (om dette stemmer) ....det er min personlige mening, selv om jeg vet det ikke er helt riktig å si det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ikke sjul på at jeg har kjørt fort med kompis/er i bilen selv.. (har heldigvis vokst fra det)

men har fremdeles ingenting å gjøre bak rattet i en bil når en har promille, og da må man bare ta konsekvensene.. (om dette stemmer) ....det er min personlige mening, selv om jeg vet det ikke er helt riktig å si det..

Det er jeg helt enig i :) Promille og fart hører ikke sammen. Promille er heller ingen unnskyldning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...