Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, S50 er ikke billig, gå heller for M50 turbo. Du får nok av effekt spør du meg, og kan faktisk kjøre budsjettoppsett med relativt god holdbarhet i forhold til kroner brukt.

olly... 150k ETTER du kjøpte motoren fra Edge!? Hva F... har du brukt pengene på, titanråder og incornellventiler?! :o

Skrevet
Ja, S50 er ikke billig, gå heller for M50 turbo. Du får nok av effekt spør du meg, og kan faktisk kjøre budsjettoppsett med relativt god holdbarhet i forhold til kroner brukt.

olly... 150k ETTER du kjøpte motoren fra Edge!? Hva F... har du brukt pengene på, titanråder og incornellventiler?! :o

Hehe, ikke langt unna sannheten det der.. etter jeg kjøpte bilen av edge bynte jeg og få akkurat samme problemene som turboxs her inne, hadde store problemer med vann i oljen grunnet lekk toppakning på olje ( pyramide ringer mot comp). noe som skjedde 2 ganger så jeg ble en anelse lei :? så etter og blitt kjent med vs motor/ vidar stand og diskutert problemet me han, kom han med en oppskrift som holder. Det vill si, fjerning av toppakning og kjøre ringer/vs spekk på alt. Og her byner det og klabbe på seg, da måtte jeg selvfølgelig ha nye stempler osv, og med det samme ble det ny spekk på kammene andre ventiler, egentli en total om bygging av motorn som den var når jeg kjøpte den, så ble det bremsing og siffrene ble, 772 og 980nm 5600rpm dette på kun 1.2 bar lade trykk. fikk ikke til og lade mere på grunn at turbonetics gtk850n byde over 2kg i motrykk på 1,2. kjørte med dette i 2009. Så i år er motorn til vidar igjen for og hente ut efekten som ligger der, så nå ble det porting nytt grenrør og bak rør av vs pluss ny og en anelse større turbo og ny bremsing. Venter spent =P~ Detter er vel svar på spørsmålet ditt å Chrism3. ps skal foresten selge det ineriøret som er på bildene. på tur inn med wrc bur og 2 s stoler :)

Skrevet

Såpass ja.

Jeg tenkte å o-ringe blokka og putte på org pakning og lade 1,5 bar (på bensin).

Vet PPF snakker om at MLS pakning funker bra på M50 og S50. Samt har de en nyutviklet 'cooperringpakning' som skjærer seg litt inn i toppen, siden har stålspor i hver ende.

Problemet slik jeg ser det med både cooper og pyramidringer er at man må plane toppen og blokka hver gang man løfter toppen, fordi det graver seg inni godset. Og det er ikke mange planinger før kompen blir sjøvill. Også liker jeg ikke at det er hermetisk tett, slik at ved tenningbank er det kort vei til totalras, isteden for en blåst toppakning.

Du kjører E85 olly? For 772hk på bensin og 1,2 bar er smått sinnsykt isåfall. Jeg skal maks ha 550 på hjula på bensin. Tenkt på 8,5:1 komp, offetslipte kammer etter PPF spec (bla mer durasjon), titanretainers på fjærene, men ellers orginal. Selvfølgelig smidd innmat. Samt PT 65 eller 67mm billetturbo og datasprut med sekv tenning.

Skrevet
Såpass ja.

Jeg tenkte å o-ringe blokka og putte på org pakning og lade 1,5 bar (på bensin).

Vet PPF snakker om at MLS pakning funker bra på M50 og S50. Samt har de en nyutviklet 'cooperringpakning' som skjærer seg litt inn i toppen, siden har stålspor i hver ende.

Problemet slik jeg ser det med både cooper og pyramidringer er at man må plane toppen og blokka hver gang man løfter toppen, fordi det graver seg inni godset. Og det er ikke mange planinger før kompen blir sjøvill. Også liker jeg ikke at det er hermetisk tett, slik at ved tenningbank er det kort vei til totalras, isteden for en blåst toppakning.

Du kjører E85 olly? For 772hk på bensin og 1,2 bar er smått sinnsykt isåfall. Jeg skal maks ha 550 på hjula på bensin. Tenkt på 8,5:1 komp, offetslipte kammer etter PPF spec (bla mer durasjon), titanretainers på fjærene, men ellers orginal. Selvfølgelig smidd innmat. Samt PT 65 eller 67mm billetturbo og datasprut med sekv tenning.

jepp jeg kjører på e85, jo du er jo som sagt inne på noe der med hermetisk tett på comp, men det er der det kommer inn det og bruke en som kan og bremse og mappe skikkelig, er ting skikkelig gjort så skal ikke tenningsbank oppstå ettersigende vidar. har funka uten noe som helst tull til meg. kjørte opp ca 800l med e85 i 09 uten så mye som ei feil tenning .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...