Jimxd Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 Sjekka slanger . Ingen hull. Har også testet 6 coiler som fungerte 100% så er ikke coiler heller.
Fisher Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kompresjonstest.. Men burde vell ikke gi lugging av den grunn... og sjekka den tempfølern som står i innsuget? at det er kontakt osv? Den fikk du jo feilmeld på.. Jeg har ordna meg en diagnosestick.. og driver å prøve å fikse meg en gammel maskin til å kjøre den på.. for å sjekke om det kan være den tempføleren som plager meg.. Men først må jeg få i stand for å sjekke om den slår ut etter at jeg fikk plugget den på plass
Jimxd Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 Bare hør på denne: http://www.youtube.com/watch?v=AmixPZtHnrQ Bilen kjører normal så begynner brumminga. Det er det som høres ut som om hele bilen vibrerer. Å den gjør nesten det! Testet så si alt som er "lett" å teste..
Fisher Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Er det slik at du mister all kraft med mindre du trykker gasspedalen helt inn? er i alle fall slik til meg noen ganger.. sluttet etter at det ble fuktigere tider ^^
Bjrnar89 Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Tror jeg ville ha undersøkt CAN 8 feilen nærmere, fordi du vet det ligger inne feilmelding på denne. Can/Computer Area Network kontrollerer blandt annet motorstyringa, så kan være derfor du har problemer.
Jimxd Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Fisher skrev: Er det slik at du mister all kraft med mindre du trykker gasspedalen helt inn? er i alle fall slik til meg noen ganger.. sluttet etter at det ble fuktigere tider ^^ Ja du kan si det sånn. i tillegg så lager den en veldig vibrerende lyd.
Jimxd Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Fisher skrev: Kompresjonstest.. Men burde vell ikke gi lugging av den grunn... og sjekka den tempfølern som står i innsuget? at det er kontakt osv? Den fikk du jo feilmeld på.. Jeg har ordna meg en diagnosestick.. og driver å prøve å fikse meg en gammel maskin til å kjøre den på.. for å sjekke om det kan være den tempføleren som plager meg.. Men først må jeg få i stand for å sjekke om den slår ut etter at jeg fikk plugget den på plass jeg har byttet 2 tempfølere og jeg har forsatt problemer. jeg fikk feilmelding på Can databus 8a eller noe slikt skal opp på BMW i morra å ta ny diagnose for sikkerhets skyld.
Jimxd Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Kan det være vanntempen som er gåen? Den har begynt å vise hakket under midten nå? Men det skal ikke gjøre at det fusker?!
Fisher Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Nja det er i såfall termostaten Så tviler... Er dritspent jeg... Kanskje det er nært relatert til min! Du har det ikke sånn at ved lave turtall så nøkker den ekstra når du feks starter å kjøre fra et lyskryss å ikke har noe serlig turtall?
Jimxd Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Jo litt . Det spørs om jeg ruser den eller ikke. Kjører jeg fra lavt turtall så nøkker den som bare det ja.. Syns det blir verre om jeg har lite bensin på bilen. Kanskje jeg som innbiller meg det Skal gi dere beskjed i morra etter diagnose. Skal også teste lambdaen i morra
Niklas Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Har du opent filter? K&N eller no og filter på veivhus ventilasjonen? Min S50B30 har ein tendens til å gå ruskent på lave turtall (2500-3000) når den er kald. Hehe, omvendt i forhold til deg. Eg har ein misstanke om at den får for mykje luft. Kan det hende din får for mykje luft? Eller for lite kanskje? Kan du ha kondens i tanken? Prøvd med kondens fjerner?
Jimxd Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Akkurat det har jeg faktisk ikke gjort før. Det med å fjerne kondens. Nei jeg har original filterboks med originalfilter faktisk.
Jimxd Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Plugga ut lambda i stad.. Å herregud.. bilen har gått som en drøm siden. Den starter uten problemer. Sviver HEILT fint på tomgang. akselererer HELT perfekt.. REtt og slett en ny bil. DEn sviver så reint at det er HELT vilt.. Så da er jeg så fornøyd at jeg skal ut å kjøre hele dagen med lambdaen kobla ut å bruke 10 ganger mer bensin men det driter jeg i fordi jeg føler jeg har fått en ny bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå