Gå til innhold

JAAS pf m5 S38 turbo


_anders
 Share

Anbefalte innlegg

Liten update, uten bilder da. Har tatt ut motor av bilen og begynt å rydde motorrom. Lurer litt på om jeg skal ta steget ut og renske bilen for ledningsnett, og lage nytt med bare det jeg trenger. Sparer bittelitt vekt, men fremfor alt et et finere motorrom, uten sikringsboks der osv.

Har bestilt meg litt performance parts fra Titan Motorsports i usa, såsom råder, toppakning, arp bolter o.l

Datasprut er også ankommet. God gammel Electromotive TecII igjen :wink:

Skal ta litt bilder snart, men ingen er vel så interesert i å se et tomt e34 motorrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren som ligger i deler solgt gitt :) Kamerat som skal ha den i det som kommer til å bli en gjennomført Ford Granada :applause:

Må få somla meg til å tatt noen bilder av det som skal selges og lage en salgsstråd. Men det bli ikke noe med meg, og bilen er jo så forferdelig god å bruke som den er :wink:

Finnes det noen forumer ettellerannet sted man kan lese om den granada'n? hørtes ut som et veldig morsomt prosjekt. \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg har greid å misse denne tråden a gitt!! :P Fy!

Dette blir spennende. Ser fram til bilder av hvordan 2JZ'en kommer til å passe nedi en e34. I e30 har man jo sett noen bilder, og den hyar jo en tendens til å kræsje i bremsekraft forsterkeren, men det er nok ikke noe tema her, for i e34 er det god plass, og forsterkeren står lengre bak, relativt sett.

Så det blir nok jævla bra.

Støtter også at du kjører zf kasse istedenfor den overprisa og svindyre getrag kassa som er org til 2JZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ang supra og e30 diskusjonen, er jeg enig. Supra og e30 er jo veldig vanlig på gatebil rudskogen, selv kjørte jeg jo en svart e30 338 der på begge treffene, men ingen husker den, fordi det er så vanlig karosseri... Så det er jo kjedelig. Er knapt noen som orker å ta bilder av sånt, selvom røyken velter ut.

Og supra er dritkult helt til man kommer på gatebil. Der er de overalt, og gjerne stygge og jævlige og se på og. Har faktisk lyst på supra hver dag ellers i året enn når jeg er på gatebil (eller andre treff hvor sladding er lov)

Spesiellt e21 prosjektet er jo nyskapende, og blir spennende og se i virkeligheten.

Men må jo tilføye at det er en grunn til at e30 e populært: de fungerer jo sykt bra. Tåler mye, gode og kjøre ++++ De har alt en grom bil bør ha, og er billige.

Så da blir det jo opp til dere og få de "rare og kule" byggene til å funke like bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 2j'n kommer til å passe meget bra frammi der jeg da jeg ikke skal bruke bremsekraftforsterkeren heller :)

Girkassene til supra er latterlig overpriset synes jeg, 30-40 lapper for en girkasse som tåler mye ja, men en bomgiring og du er fuckt på den og da. Troa på ZF jeg ja, smoothe girskift, og stille kasser.

E30 er supre biler å herje med ja, men for de som har prøvd f.eks m5 på bane vet at også disse er meget lettkjørt og balansert. Så med 500hk mer må det jo bli bra! :D

Prosjektframdrift: Driver å ribber bilen ennå. Utrolig hvor mye de har klart å montert på en slik 5'er. "Kast-haugen" på garasjegulvet begynner å bli ganske stor nå. Men begynner å se konturene av en racerbil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuult prosjekt!!! Har selv vært med på å bygd Supra-motor, men dog i E30 M3 karosseri.. Tror dette kan bli meget bra jeg, for dere viser jo at du/dere har peiling på hva dere driver med ! Så her ser jeg frem til å følge med på, og evt få se bilene på treff ila 2011-sesongen..:)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra kasser kan fint overhales, kompis tar 5 lapper + deler. Kassa må da ikke være skrudd på.

Når han hadde den i deler, så er da de nye store BMW kassene større og grovere.

Så ZF 5 tins med 35 mm aksel, som dere har fått opp øynene for, har jeg stor tro på. Tror jeg fikk overtalt en 2jz fyr, til å bygge med BMW kasse i dag. Skal da i en S14a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...