Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skal se hva jeg får til :) Er ikke ombygd så mye, bare hatt bort alt det originale systemet, og erstattet det med en e46 m3 h-styrt tannstang. Bruker org punkter på spindlene.

Har du fått tid til å ta en flere bilder av det nå? evt beskriver litt mer hvilke deler du måtte bytte evt. behold?

Skrevet

Da har jeg vært på benking hos Bjørnstad Bil AS på Orkanger. Litt småfeil, som map-sensor som ikke viste rett verdier, og innsug som ville sprette av må man regne med. Sett bort fra det var det meget vellykket. Motoren gikk og går fremdeles som en klokke :D Gjør vondt i sjela når man sitter i bilen sammen med Geir Haugen og han drar uendelige lange pull, men det må jo til.

Bremset på bf98 først på 1,7bar :wink:

Da yter den 805hk og 780Nm på hjula. Helt greit på 98 det egentlig :)

Skifta til e85 og 1,8bar i trykk yter den 894hk og 846Nm på hjula, og det er jo over 1000hk på motoren det. Da må man være fornøyd. Prøvde å justere opp trykket til 1,9bar, da gikk momentet opp, men effekten ned p.g.a mottrykk. Så turboen er rimelig maksa på 1,8bar. Bilen skal testes i helga på litt showkjøring på Ørlandet militærflyplass på NATO Tiger Air show: http://tigerairshow.com/

IMG_0136.jpg

IMG_0137.jpg

IMG_0139.jpg

IMG_0138.jpg

Takk til Bjørnstad Bil AS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...