Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det film av bilen jeg tok fra Gatebil Våler forrige helg! :D

8znb1sb63v1v44pwgwk6.png

1equ0vfiyv7kd2yx0g1p.png

7pk68ef9znjh1p432z32.png

jqsijxl5ipui2xjslws6.png

86h79lr89w8tzq0r027f.png

777uau31dekkp31ojln8.jpg

Skrevet

Nok en gang et bra produkt fra Oddis Productions :) Bare synd at på den runden kameraene var på så fjuska bilen p.g.a mapsensoren, så det ble ikke så mye kjøring.

Skrevet

Hei mister, eg drive å undersøke litt i forhold til kva min neste motor skal bli...Kva er dine erfaringer i forhold til 2JZ? Er det stabilt eller blir det mykje skruing?

Kva er eventuelle svake punkt? No skal riktignokk ikkje eg opp i ditt effekt nivå da men greit og få synspunkt fra forskjellige nivå også...

Skrevet

Min erfaring er vel at det er bra og enkelt :) det som har gått i stykker hos meg råde og veiv p.g.a feil lagerklaring på eagle råde. Og toppakning p.g.a map sensor som feilet. Og jeg kjører 900whp med org stempler, og de viser ingen tegn til å gi opp enda hvertfall. Skal du kjøre 5-700hk kan du jo kjøre klin org motor.

Svake punkt som jeg vet om:

Litt dårlig org kjølesystem.

Org svingningsdemper foran på veiva.

Får jo kjøpt alt mulig til disse, meget billig. 5-6 lapper for et sett med cp stempler i valgfri komp for eks..

Skrevet
Min erfaring er vel at det er bra og enkelt :) det som har gått i stykker hos meg råde og veiv p.g.a feil lagerklaring på eagle råde. Og toppakning p.g.a map sensor som feilet. Og jeg kjører 900whp med org stempler, og de viser ingen tegn til å gi opp enda hvertfall. Skal du kjøre 5-700hk kan du jo kjøre klin org motor.

Svake punkt som jeg vet om:

Litt dårlig org kjølesystem.

Org svingningsdemper foran på veiva.

Får jo kjøpt alt mulig til disse, meget billig. 5-6 lapper for et sett med cp stempler i valgfri komp for eks..

Takker for info, eg vurdere sterkt 2JZ da eg har veldig lite lyst innom V8 da eg hata lyden av dei. Så da er det i utgangspunktet, dyser, sprut, turbo, singelturbo grenrør, svingningsdemper eg må ha da...

Volvo vifta mi klare vel å kjøle denne motoren og tenker eg...

Igjen, takker for info og nokk OT fra mi side :)

Skrevet

1015750_603791812973811_150125558_o.jpg

Hadde dyno-day i JAAS perf idag. Så m5'en måtte til pers i benken igjen. Dette var ikke for å få mere effekt, da turboen allerede var tom, men for å prøve å justere kammer og ladetrykkstyring gjennom sprutet. Motoren fungerte smertefritt, og drar pull etter pull helt uten feilslag av noe sort :) Endte til slutt på 860whp og 890wNm på såvidt 1.9bar ladetrykk. Fornøyd med de talla, da 2jz'n yter forholdsvis likt med en s54 :wink: Nå skal det sies at når jeg bremsa ifjor var det en god del kaldere i været, og da bremserommet og, så den yter vel ganske det samme. Bare at med justeringene henta vi mer hk og moment fra 5500-7000. Og det var jo det jeg håpa på :) Passerte 800wNm streket ved 5700rpm før, nå passerer vi det ved 5300. maks moment 846Nm fra 6500-7000, nå har vi 890nm fra 5900-6500. Er ikke noe vanos tall nei, men bra til å justere innsugskam 4 grader :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Da sitter jeg i et telt på e30meet og bare er tilskuer :/ var litt fjusk igår, men det ordna seg med litt datatrykking. Da funka bilen som f.. siste mappinga gjorde underverker for responsen. Fikk ikke kjørt mange rundene da før 530d girkassa la inn årene. Endte opp med å miste alt bortsett fra 5.gir..triste greier for dette er et genialt treff mtp på plass, kjøretid og miljø. Bare været som ikke spiller på lag

Skrevet
Da sitter jeg i et telt på e30meet og bare er tilskuer :/ var litt fjusk igår, men det ordna seg med litt datatrykking. Da funka bilen som f.. siste mappinga gjorde underverker for responsen. Fikk ikke kjørt mange rundene da før 530d girkassa la inn årene. Endte opp med å miste alt bortsett fra 5.gir..triste greier for dette er et genialt treff mtp på plass, kjøretid og miljø. Bare været som ikke spiller på lag

Vist du har cash så har Kenneth Olsen på lager trur eg, veit ikkje kor mykje kjøring det er igjen da? Om det er verdt det....Du må vel kanskje ha ei ny uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...