Johansensv Skrevet September 13, 2010 Share Skrevet September 13, 2010 Hei! Da er bmwn valgt for og prosjekteres. med dette mener jeg og bygge turbo. Alt fra grunn av.. Brakett for eksosmanifold er bestilt fra klracing.se og begynner straks med grenrør. Alt er egentlig greit og bygge, men når det kommer til turbo og oljekoblinger osv. så henger jeg litt etter. Tenker på olje inn, olje ut. Olje retur tenkte jeg og borre opp hull i bunnpanne, og gjenge for så og sette inn nippel. men hvor tar jeg olje fra? Hvilken turbo vil gjøre nytten sin i første omgang? Har en turbo fra Silverado K2500 liggende, nesten ny. Men også en orginalturbo fra 525TDS liggende, også ny. Hva trenger jeg? Er det noen som kan ha litt tips til meg, evt. verksteder osv. Folk med ærlige og kyndige svar eller kanskje der jeg kan finne et billig "kit".. Tusen takk Legger ved bilde av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet September 13, 2010 Share Skrevet September 13, 2010 ebay har kit til ca 3k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet September 13, 2010 Share Skrevet September 13, 2010 Velkommen til forumet! Prøv søkfunksjonen, mange bensinbiler her med turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet September 13, 2010 Share Skrevet September 13, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Velkommen til forumet! Prøv søkfunksjonen, mange bensinbiler her med turbo Takk Skal gjerne prøve, kan ikke gjøre annet enn å lære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Ville anbefalt Motorviagra.no. De har turbokit til en grei pris! Motorviagra er også bruker her forresten, har mye peiling på alt som er av slike ting Lykke til og velkommen hit! Ok, skal skjekke siden deres. Veldig ivrig på og begynne snart.. Har hatt planene leeenge! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 ebay har kit til ca 3k Ja der har jeg sveipet igjennom utallige mange ganger. Litt redd for at de "kittene" har for høy kinavare? Har egentlig ikke hørt ifra noen om kvaliteten på disse produktene. Så derfor lurte jeg og på om noen av de turboene jeg har kunne ha fungert.. men finner liksom ingen som har prøvd. En i bygda her jeg bor som har en Mercedes 190E 3.0 med ei delikat snurre fra Scania lastebil.. den var hærlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Hei hvordan skal du gi mer bensin? Kvalitet koster. skal du gå for en Garrett gt2860rs fek så koster di fort 8-9 tusen. Kina manifoilene er ikke bra, de 3 siste Sylindererenne munner ut i samme rør. enorm varme utvikling i dette røret. så må du montere den nedover, vanskeligere å få olje fra rurbo in i bund pannen. må lage nytt motorfeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Hei hvordan skal du gi mer bensin?Kvalitet koster. skal du gå for en Garrett gt2860rs fek så koster di fort 8-9 tusen. Kina manifoilene er ikke bra, de 3 siste Sylindererenne munner ut i samme rør. enorm varme utvikling i dette røret. så må du montere den nedover, vanskeligere å få olje fra rurbo in i bund pannen. må lage nytt motorfeste. Hei, det bli vell mest trolig LMM ifra 3litern.. om ikke jeg bare skifter motor, har en 3,5 på handa.. Men som sagt. her kan alle komme med innspill! DEt er nettopp slike ting jeg håper på og få kunnskap om.. Det blir iallefall ikke en undermontert turbo. Vurderer egentlig og fabrikere grenrør selv. Sveiste et til en S4 engang, og det ble utmerket så lenge man kan håndtere TIG. Ser og at de enkelte grenrør har et avsiderør for wastegate, lønner dette seg? Men har og sett de hjemmelagde av pinnesveis og div. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Noen som har erfaring med kittene de selger fra Ebay her egentlig? Hvordan holdbarhet og funksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Et spørsmål til! Med tanke på plass til turbo og div rør. så ser jeg at flytting av batteri er et must!.. Og bak under baksetet på passasjerside, så er det lagt opp til dette orginalt med fester osv. Er det mye arbeid og flytte bak dit? evt. hvordan med tanke på kabler osv. må sikkert legge mye nytt :S tips mottas! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Jeg flyttet baterie på et kvarter. ligger kabler, usikker på om det gjør det på alle e34. måtte lage nye terminaler men det har di på biltema. Om du kan sveise tig er det jo ikke så vanskeli a mekke manifoil selv. jeg modifisert et kina med ny flens, har også kjøpt Schedule 10 SS rør bøyer til fremtidige prosjekter. finnes m50 eksos flens, syntes å huske at KL racing i sweeden har. ekstern wastegate er ikke viktig om man holder seg til 1 bar ladetrykk. blir bare mer rør og finne plass til. Er bedre plass på e34 en e36, så det er fult muligt a finne plass om man ikke bruker for store rør. Men igjen hvordan skal du kompensere for ekstra bensin? bytte LMM ordner ikke dette.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Jeg flyttet baterie på et kvarter. ligger kabler, usikker på om det gjør det på alle e34. måtte lage nye terminaler men det har di på biltema. Om du kan sveise tig er det jo ikke så vanskeli a mekke manifoil selv. jeg modifisert et kina med ny flens, har også kjøpt Schedule 10 SS rør bøyer til fremtidige prosjekter. finnes m50 eksos flens, syntes å huske at KL racing i sweeden har. ekstern wastegate er ikke viktig om man holder seg til 1 bar ladetrykk. blir bare mer rør og finne plass til. Er bedre plass på e34 en e36, så det er fult muligt a finne plass om man ikke bruker for store rør. Men igjen hvordan skal du kompensere for ekstra bensin? bytte LMM ordner ikke dette.? OK, men er det noen som har noen form for teknisk tegning av kabler bak.. Er det bare plug og play.. ? Om + og jordning er der, og det går greit og koble opp.. har ingen anelse! neinei, men en chip og dyser fra 535 vil vell gjøre susen tipper jeg. Blir toppakningskifte og ARP bolter og tipper jeg.. Som sagt, om noen har noe som trengs å tilføye, si gjerne ifra! Har letet litt igjennom tidligere bygg og prøvd å fange opp noe Sturer litt på ang. olje retur enda, om det lønner seg og borre og gjenge hull i blokka, mener at det bør være minst 15mm hull der?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Chip og dyser fra 535 fungerer dårlig, man kan ikke bare ta chippen fra en annen styrenhet å tro den skal fungere på en annen. Det fungerer ikke det kan jeg si med en gang. 535 dysen går til moderat effekt, dvs ikke mere 250hk ca. Denne manifolden som det er bilde av over her til m50 passer desverre ikke e34 karossen. Denne bygger for langt ned med turboen på så da tar kompressor huset i styresnekka. Om man ikke bygger nytt motorfeste da.. Det er også muligheter for å modifisere denne manifolden så man får turboen opp, men det er utrolig tynt stål her, så de tåler ikke så mye. Vi kommer straks med nye, som er beregnet med turbo opp. Og et mye bedre dessign enn denne vanelige kina manifolden. Dette med 3 liter lmm, ser jeg ikke helt vitsen i. Om du skal må dette også legges til ved når man skal lage chip. Standar lmm fungerer helt fint så lenge man har en ordentlig chip til motoren. Om det er motor uten vanos er dette ganske enkelt, er det med vanos er det få som kan lage chip til disse. Og det blir ALLDRI 100% med en turbochip. Da må man gå for datasprut, sier ikke at det ikke fungerer med chip, men noe nykk og napp kan det bli.. En annen ting med olje retur, er turboen montert ned må diameter på hullet være 16mm gjerne mere. Har man turbo topp montert er det ikke så viktig da man har et langt fall fra turbo og ned til bunnpanna. Men til større jo bedre! Til slutt hva for effekt sikter du til? Dette gjør det enklere å finne et oppsett til deg. Om du skal kjøre orginal innmat på en 520 tviler jeg sterkt på at du klarer mere enn kansje 300 mulig mere med datasprut. Jeg selv har bygd noen 2litere, gjør det alldri igjen. 2,5L er det mye enkelere å få mere effekt ut av, det meste jeg klarte på chip på en 2L var 277hk mener jeg det var.. Gikk ikke så dårlig, men som sagt 2,5 mye bedre. Og den som sparer å spinkler på kronene når man bygger ender det som regel dyrest for. Gjør det ordentlig med en gang, det lønner seg Er flere som kan bekrefte dette tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johansensv Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Chip og dyser fra 535 fungerer dårlig, man kan ikke bare ta chippen fra en annen styrenhet å tro den skal fungere på en annen. Det fungerer ikke det kan jeg si med en gang.535 dysen går til moderat effekt, dvs ikke mere 250hk ca. Denne manifolden som det er bilde av over her til m50 passer desverre ikke e34 karossen. Denne bygger for langt ned med turboen på så da tar kompressor huset i styresnekka. Om man ikke bygger nytt motorfeste da.. Det er også muligheter for å modifisere denne manifolden så man får turboen opp, men det er utrolig tynt stål her, så de tåler ikke så mye. Vi kommer straks med nye, som er beregnet med turbo opp. Og et mye bedre dessign enn denne vanelige kina manifolden. Dette med 3 liter lmm, ser jeg ikke helt vitsen i. Om du skal må dette også legges til ved når man skal lage chip. Standar lmm fungerer helt fint så lenge man har en ordentlig chip til motoren. Om det er motor uten vanos er dette ganske enkelt, er det med vanos er det få som kan lage chip til disse. Og det blir ALLDRI 100% med en turbochip. Da må man gå for datasprut, sier ikke at det ikke fungerer med chip, men noe nykk og napp kan det bli.. En annen ting med olje retur, er turboen montert ned må diameter på hullet være 16mm gjerne mere. Har man turbo topp montert er det ikke så viktig da man har et langt fall fra turbo og ned til bunnpanna. Men til større jo bedre! Først, tusen takk for informasjon! Så det kan lønne seg i mitt tilfelle og bygge grenrør fra begynnelsen av? har bestilt brankett ifra klracing.se Og jeg tenker jo og har en overmontert turbo.. Da skulle det gå greit og gjenge et returpunkt på blokk/bunnpanne?. Ang. dyser osv. dette er slikt jeg har snappet opp og blitt fortalt. Hvor isåfall skulle det lønne seg og handle en tilpasset chip, trimchip? 200 - 300HK holder i lang grad for meg i første omgang tror jeg Det ene kittet dere hadde, virket meget lovende Men med alt av produkter som ligger ute, så blir man veldig fort rådvill! det jeg har gjort med turbo fra før, er ren oppgraderinger på motorer med turbo fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå