Holmen-E34 Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Har en e34 518i touring med m43 motoren. Den er nesten fri for rust og er akkurat sånn jeg vil ha den, så jeg vil ikke bytte den ut, og dermed blir det motorbytte. Lurer da på om noen har noen anbefalinger av ny motor? Klar over at det er vanskelig å få godkjent, og har ikke planer om dette uansett så det har ingenting å si. Har prøvd å søke meg frem til litt info her inne, men har ikke funnet noe særlig, selvom mange sier det er masse av tråder om akkuret dette. Har en 2.8l motor med gir fra en e28 liggende, vet noen om det er mye jobb for å få den til å passe? Hvordan er 2.5 literen fra e34 i forhold til 2.8 literen fra e28? Takker for svar , lett lenge etter noe info om dette!
SofaKingFresh Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 M50B25 er en god motor Holder seg lenge med godt stell også. Men det må være ganske så surt om du blir stoppa i en teknisk kontroll.. Fra 4syl 1.8 til 2,5 sekser
ingard Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Gå for M50B25, ellers blir det slapt, og så får du et nyere design og en veldig holdbar motor. Skal jo ikke være noe problem å godkjenne..
Holmen-E34 Skrevet September 15, 2010 Forfatter Skrevet September 15, 2010 Takker for svar=) Hva må jeg bytte for å få den til å passe? Regner med mellomaksel må byttes ihvertfall? Og hva med radiator?
SofaKingFresh Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Ville nesten gått for en delebil jeg da altså. Finner du en billig 525 M50 modell såklart. Kan jo ikke være store problemet å få sånt godkjent. Mellomaksling og understell generelt vil nok være annerledes. Mere kraft i den motoren kontra 1.8'n. Radiatoren må også byttes regner jeg med. Måtte det til og med når vi skifta fra M20B25 til M50B25..
Holmen-E34 Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Ja, er nok det det blir til når har fått noe penger, fattig om dagen, men muligens ny jobb om et par uker så da blir det et prosjekt til på bimmers=D Noe jeg bør være obs på med m50 motoren? slitasje deler liksom... Takker for svar assa, gjør seg med litt info=D
ingard Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Kan være greit å finne en som ikke er gått så langt. Vannpumpa (de med plast skovler) kan være defekt, dårlig viskosekobling og termostat. Ellers må du jo høre om den tikker, se om det er noen brun/gult gugg under påfyllingslokket til olja eller i olja. Det kan være et tegn på gåen toppaking. De lekker gjerne olje, så det kan være lurt å se etter.
SofaKingFresh Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 M50 motoren er en god og slitesterk motor, som med god stell kan holde lenger enn du tror Flere som maler som en katt, selvom de har passert 400k! Men det krever stell, som sagt Har jo M50 selv, og er grisefornøyd med motoren. Jeg har ikke vanos da. Håper det her hjelper deg litt?
Holmen-E34 Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Ja, hjelper veldig med litt info=D Lurt lenge på om hva som er det beste valget. Gleder meg til jeg har fått spart opp litt penger så jeg får kjøpt noe=) Drit lei av å fise rundt i 1.8!! Rekker jo ikke 100 før jeg er ute på e6´en engang når jeg kjører fler i bilen=P Hvordan er bensin forbruket på m50b25 ca da? Bruker sikkert mindre i lengden for nå må jeg jo ha bånn gass hele tiden=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå