toyo Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Hadde kansje 1500 omdreininger i 3 giret og ga gass. akkurat da kjentes det ut som om turboen gikk til faens.. mistet vertfall alt trykk. og der den vanligvis begynner å bygge trykk og våkne, kunne jeg høre en svak rasling.. kunne høres ut som turboen som snurret? etter 50 meter så ruset den seg til maks turtall.. hjalp ikke å slå av tenninga, måtte kvele den for å få stoppet den. startet igjen uten problem, men døde igjen etter 5 sek. da ville den ikke mer. nå står den bom fast, starter'n klarer ikke dra motorn rundt engang. Hva har skjedd? Neppe noe jeg klarer å fikse hjemme i garasjen, og bilen må nå på verksted uansett. Men hadde vært greit med noen innspill
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 turbo ras. motorn gikk på olje. derfor den ikke stoppa. sikkert brent mye olje og låst et lager. ny motor neste www.bildelsbasen.se
toyo Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Sitter på jobb så har faktisk ikke tilgang til youtube osv akkurat nå.. Men kan gjette meg til at det er filmet rett i instrumentpanelet på en bil som ruser som faen stemmer vell ganske bra at den brant mye olje, har aldri sett så mye blårøyk i hele mitt liv.
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Da er det nesten like greit og kjøpe bytte motor
toyo Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Er dette noe det går ann å ta på forskikring eller må jeg punge ut av egen lomme?
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Mest sannsynlig egen komme. Kommer an på hvordan forsikring du har. Gjensidie har kasko pluss da dekker de motor skader hvis bil ikke har gått mer enn 200k
toyo Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 huff.. har enter forsikring, kasko. bilen har rullet over 200..
wracul Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Kjedelige greier..... Nå som utgiftene alikevel kommer så er det like greit å oppgradere. Hent deg en mosa nyere 330d med facelift fra de eller se.Regner med du får en ferdig tolla for 30-35 laken. Kanskje billigere. (jeg måtte sjekke opp litt. ) får glatt det godkjent uten ekstra kost hvis din ble inntolla for over 10år siden. Bilens verdi stiger følgelig.
toyo Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 tenkte litt på det, siden det alikevell vil gå noen lapper nå. men er vell en god del mere arbeid med en nyere 3 liter? bytte ledningsnett osv?
wracul Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Seff. Endel mere arbeid. Men facelift, evt sportstoler og evt godsnacks (ekstrautstyr) følger med. + nesten 100gamp.
wracul Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 sjekka og prisstigninga fra 320d til 330d er ganske så formidabel. Kan nok lønne seg for deg hvis du ikke har 11tommeltotter evt ingen plass å skru. Du sitter jo igjen med komplett delebil etterpå oxo.
Gjest Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 se der ja denne motoren er ferdig. det som skjer er som folk har nevnt at den begynner å gå på olja fra turboen. ville også brukt anledningne til å oppgradere men er en stor fordel med hel bil. enkelt å bytte ledningsnettet, og enklere å få godkjent.
HMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Hvor holder du til? Er gode biler å skru på så burde ikke støte på for mye problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå