///Lasse.B Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 har et problem med hjulstillingen min, har senket bilen 35/15 med et H&R cup kit. Bilen er en 2000 mod e36 Compac. tok 4-hjuls kontroll og fikk den godkjent på biltilsynet, men etter å ha kjørt med dette ett års tid så merker jeg at hjulene slites på innsiden på alle fire hjula. å det er ikke bare litt slitasje, ganske betydelig sliting. så jeg må nok få justert dette på nytt, men hvem skal jeg levere bilen til? føler jeg trenger noen som er litt spesialist på dette, i Oslo/akershus området. Noen som har noen gode referanser? Lasse
wracul Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Skal ikke være sånn, sikkert noen her inne som kan hjelpe deg... Snakk med de som har gjort det og få målebrevet og evt hjula korrigert på nytt. Er ikke alle som er like flinke til dette med kompensering av spissing ved senking. Hvordan er det med luft i dekka dine?
takaasen Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Vet ikke om du har satt på justerbar tårn lager, da har du muligheten for å juster mer. Bak kan justeres litt orginalt. men finnes camber justerings stag til 1390 hos gs. Ikke alle som er like flinke til å justere senkete biler. men det er best grep om man sliter litt på innsiden men det må ikke overdrives. Senket selv en 320 e46. klarte å slite ut et sett med dekk på under 3 måneder. kjøpte justerbar tårnlager og fikk bavaria til å stille bilen inn, fyngerte bra etter på. kostet ca 1800 hos bavaria. Ikke kjøp k sport sine topplager hos gs, er ikke bra, er ikke kulelager. kjøpte noen fra usa, SPC performance brukte den på e46 og kjøpte like til mitt skrot proskjet e34.
wracul Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Skal ikke være nødvendig med justerbare lagre og stag ved 35/15 senk?
takaasen Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Har selv e82 som er org senka 15mm m-tec den sliter innsiden på dekka bak. (245 35 18 med 8,5 M felg) Tror det kommer ann på felger og dekk også. Slitte foringer hjeper ikke heller.
///Lasse.B Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 har ikke noe med luft i dekka å gjøre hvertfall, hadde jeg hatt for mye ville de sliti på midten og for lite luft sliter på begge sider. hadde kontrollen på quick stopp. der skal jeg aldri ha bilen min igjen,uten at jeg skal gå mere inn på det. hmm, har 225/40/18" på 8,5" felg så kan jo ha noe med det å
wracul Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Kjører 265/30/19 på 10" felg. Har jevn slitasje på både forran og bak. Med 40/40 jalla-senk. Sporing og slitasje kan i mange tilfeller ha noe med luft å gjøre. hva viser målebrevet ditt da?
Piggey Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Kjører 265/30/19 på 10" felg. Har jevn slitasje på både forran og bak. Med 40/40 jalla-senk. Sporing og slitasje kan i mange tilfeller ha noe med luft å gjøre. hva viser målebrevet ditt da? Er forrsåvidt enig med deg i at det kan ha noe med lufttrykk og gjøre.. men for og foreta en 4-hjulskontroll så skal lufttrykket justeres og BMW(spessielt) skal ha såogså mye vekt i bils osv for og få en rett kontroll.. er litt begrenset hva man kan justere bak da? har hørt at det er vannskelig å få senk'a biler til og ikke slite dekk, noen mener at det ikke går.
wracul Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 På en 4 hjulskontroll er det uvesentlig hvilke felger, dekk eller hvor mye luft i dekka som blir brukt. vekt i bil er et poeng. Det er jo hjulets posisjon i forhold til de andre hjulene som er viktig. cluet er at det er mange 4hjulsopprettere som faen ikke skulle tatt i det apparatet. De stiller ikke spissinga inn, slik den skal etter senkning. Skal vedde ganske mye på at det er det som er tilfellet her. Og det er ikke bare denne karen som sliter med dette. Mange andre som får bilen stilt inn av amatører. Med påfølgene hjulbytte etter 500mil.
HMW Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Det er synd at folk som ikke kan dette i det hele tatt får lov til å drive med det! Ganske irriterende å kaste bort dekka sine pga noen ikke har gjort jobben sin. Før var det Forstillings spesialisten i Oslo. Det var en utrolig flink kar! Alltid 100% etterpå samtidig som det var rimelig. Han har gitt seg og jeg har fortsatt ikke funnet noen som er like proffe. Det var det eneste han drev med og da er det ikke rart han ble flink. Vill brukt Bavaria om du er i tvil. 1800,- synes jeg er en god pris.
eirikbg Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Som sagt er det mulig å prøve NAF. En kompis som driver med drifting kom med en lapp med hvilke verdier han ville ha og fikk justert det hos biltilsynet
HMW Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Justerte han hos biltilsynet?? Visste ikke at de driver med slik? Du mente kanskje at han var hos NAF?
eirikbg Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Sjekket med kompisen min nå og det var selvfølgelig NAF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå