Gå til innhold

During/brummling fra 70km/t og oppover e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker. Da får jeg høre hva de skal ha. Det er jo billige replicafelger jeg har. Så det bør jo ikke koste formye da jeg heller legger i litt til en helt ny.

• 3 weeks later...
Skrevet

Prøver meg her igjen.

Det er fortsatt brummling i bilen fra 70km/t og oppover mot 130km/t. Har nå satt på vinterhulene med nye michelin dekk. Når jeg kommer over 100km/t så kommer det også en liten vibrasjon. Har hatt den inne på verksted for å se om det var hjulager, men da sa de at det var en felg som var trikantet. Men som sagt så er symptomene de samme med annet hjulsett på med nye dekk.

Under fart (over 70km/t) og ved nedbremsing fra 130km/t og ned til 90-100km/t, så er det også noe vibrasjon i rattet. Har byttet alle bremseskivene også.

Fikk skiftet kasterforingene i sommer, men vet ikke hvor fort disse ryker igjen under visse påkjenninger el. Synes også at den sporer litt mer nå (med sommerhujene) enn den gjor tidligere i sommer.

Noen som kan komme med tips og erfaringer ut fra denne beskrivelsen?

Skrevet

Med mindre du har bråkjølt skivene i vanndammer, er nok de bra, casterstagene har du byttet, hjulene har du byttet... Har du sjekket støttelager og hardykobling enda da? Bilen min ble bra da jeg byttet dem, selv om delene jeg byttet så helt strøkne ut.

Skrevet

Støttelageret sitter midt på og må dras av med avdrager etter at du har tatt ned mellomakselen og delt den. Hardykoblingen er mot girboksen. Eksos og diverse varmeskjold må ned, jobben ikke gjort på et kvarter for å si det sånn. Jeg anbefaler ikke denne jobben uten tilgang til smøregrav eller bukk og litt erfaring. Jeg valgte å bytte begge deler når jeg først var ned med alt. Knakk en pinneskrue på eksosen og litt sånt som tar ekstra tid. Streva også fælt med å dele akselen. Splines, og den satt godt på min bil. Brukte ca 5-6 timer totalt. Men så ble jo bilen bra også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...