Kast Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Har eit problem, bilen jukser ganske mykje når den er blitt driftsvarm. Mest ved belastning og opp til 2000 rpm. Bilen blei kjøpt med feilen, og tidligere eiger sa da var eine coilen som var defekt, ifølge han var det eit bmw verkstad som hadde sagt da til han.. Så eg fikk me ny coil. Har prøvd og bytta ein etter ein, men ingen forskjell. Så då rekner eg med coilene er ok. Får ikkje fram feilkoder med diagnose. Så eg har kontrollert: Innsugslanger Vakuumslanger Bensintrykk ok. Luftmassemåler ok Lambda ok Plugger og bensinfilter er skifta ved storservice nettopp. Noen med samme problem? Takker for tips og svar:)
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Når det er sånn så pleier det være en coil altså, men har du sett på diagnose? Prøv å ta det og se hvilken sylinder som misfire... det som er greia er at det kan være flere coiler som tuller og hvis du bare bytter en så vil du ikke merke noe.
Kast Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Når det er sånn så pleier det være en coil altså, men har du sett på diagnose? Prøv å ta det og se hvilken sylinder som misfire... det som er greia er at det kan være flere coiler som tuller og hvis du bare bytter en så vil du ikke merke noe. Har tatt diagnose ja.. Og ingen misfire.. Har prøvd med ny coil på kvar selynder.. Kan jo være fleire coiler som tuller seg, men litt dumt og kjøpe ein ny så er da ikkje da som er feilen.. Burde vel komt opp feilkode på misfire vist ein coil er defefkt?
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Burde, mnen er ikke alltid det gjør det... kompis sin var også sånn, og da vart det 2 coiler, men vi kjøpte bare alle nye like så greit.
Kast Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Burde, mnen er ikke alltid det gjør det... kompis sin var også sånn, og da vart det 2 coiler, men vi kjøpte bare alle nye like så greit. Men vist 2 er dårlige, og du har fått skifta ut eine som er dårlig, vil vel du merke litt forbedringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå