skaugen Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Hei Har gått til innkjøp av en 325ix m touring.Kostet meg 24 000,- og har gått 295 000 km. Det er en 88 mod og gikk i tyskland til 1998 så ble den importert til norge. Er dokumentasjon på service på bilen til 270 000 km, med en glippe mellom 100-170 000 km. Må gjøre dere klare på at dette blir kun et lite projekt, ikke noe heftig turbo bygg eller lignende, men litt skal jeg jo gjøre da -Det lille som er av rust skal BORT! -Det elektriske anlegget skal fikses. -Motoren skal overhales. -Litt ny lakk her og der. -Får vel også koste på den litt ny plast. -Ny girkule -Steinsprutskade på frontvindu skal fikses. -Lys rundtom skal også byttes, pga. sprekker i glass. -Evt. rustfri eksosmanifold og eksosanlegg. Med mer!! Pen lakk jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Kjøpt den på rødtvedt i oslo ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Kjøpt den på rødtvedt i oslo ?? Nei den her sto i løten, han som solgte den het Seierstad til etternavn. men tror han hadde kjøpt den fra en i oslo for ca 1 mnd. siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Legga litt arbe i denna så blire fin bil, IX er ganske hefti å kjøre på vinterføre har jeg erfart =) Lykke till med prosjektet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Har fått startet nå =) Og det som skal ordnes først er karosseri slik så jeg får lakkert så fort som mulig.(planen var å få lakk på den innen 30-45 dager) Så har begynt med å sveise og slipe bort litt rust, og demontere lister, speil, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Har nå endelig fått kommet sikkerlig i gang. tatt litt mer rust så er vel sånn ca. 60% ferdig med rustsveisingen, har igjen litt i hjulbuen bak på passasjer siden og hele sjåfør siden, men den ser ikke like ille ut som passasjer siden. har også fått limt/støpt sprekker i fangere og andre pastikk deler. har bestilt shortshift og lakken har nå kommet, så føler at jeg har kommet i gang =) Det er alltid artig å se hva som gjemmer seg under tectylen men, på min bil så skal det ikke være noe som er "krokan" farget et rustent bensinrør er dyrt å ha i lengden, særlig når det er som en sil. men litt sveising, noen min. med en stålbørste og litt lakk gjorde susen diamantsvart 181 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 Se her ja Var og så på denne i oslo men synes den var litt sliten . Men er morro og se at du fixser bilen . Er ikke så mange ix er igjen så stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 Dette blir bra. Ser bra ut arbeidet ditt så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Har nå endelig fått ut motoren. Mange fast rustede/irrete bolter og muttere skulle gjøre dette til en veldig tidkrevende jobb. samt er par ødelagte fastnøkler og en knekt latmannsarm Har også fått planfreset toppen (tok ca 0,7mm), slipt ventiler, byttet ventiltettninger, portet toppen, byttet et par vippearmer og ventilfjærer, og fått satt den i sammen igjen. Fikk også shortshiften =) burde vel egentlig ha gjort mer, men har hatt litt lite tid.. FØR: ETTER: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Er lang tid siden siste oppdatering, grunnen til det er rett og slett et stort motivasjons tap etter at jeg før jul var så dum og skulle haste meg igjennom rust sveisingen. Det som skjedde da var at jeg ikke fjernet nok av lydisoleringplaten under dash'en og det skulle vist vise seg å brenne godt! jeg løpte så fort jeg kunne etter brannapparatet (for det hadde jeg jo så klart ikke tatt fram...) som skulle være 100 m ut i gangen. Resultatet av dette: et par hundre sammensmeltede ledninger, ødelagt dash, speedometer, ventilasjons sjakter, ja mer eller mindre alt som er under dash'en på sjåfør siden... Det ble jo så klart en liten "dø" periode hvor jeg måtte få igjen litt motivasjon. Men det positive som kom ut av dette var at jeg nå har rippet ned hele bilen, gjort oppigjen endel gamle skader, delt dørene(ja ytterpanelet fra rammen)for å fjerne rust, og tatt ALT av rust, kjøpt inn nytt(brukt) av det som ble brann skadet, så nå skal alt gjøres 110%!! kommer vel også muligens noen større motor endringer til sommeren Bildet er tatt rett før bilen brant (har ingen rett etter bilen brant, var alt for oppgitt over meg selv da...) Slik så speedometeret ut etter en vask (helt ubrukelig) hele glasset har krympet. og dash'en har bøyd seg og er også helt ubrukelig... Slik så alle ledningene ut under dash'en Et par månder senere så den slik ut, ganske ferdig nedpusset, all rust er borte, ingen bulker. så fikk jeg kjøpt noen deler, så måtte jo få renset det, og da ble badet nyttig. Røsket ut ledningsnettet. Tenkte jeg skulle vise hvilken prossedyre jeg har vært igjennom på hver dør. siden det ikke er så lett å finne 100% rustfrie dører. dørene ruster jo som regel også nederst der de er klemt i sammen. Slik så bakluka mi ut: Ja, den ser ikke spesielt pen ut... Men en slik bakluke fortjener jo ingen e30, så jeg måtte hente frem den gode vinkelsliper'n Brakk litt tynnplate og hammret litt(buen ved emblemet) og fikk sveist på en ny vinkel. Den ytterste delen jeg kappet ut så, jo heller ikke veldig bra ut.. så måtte kappe litt her også. Kameraet på telefonen fungerer mye bedre nærme, enn i normal avstand. så tok et nærbilde av sveisen. Ja, tok av "sikkerheten" på vinkelsliper'n for å komme til. Og da skulle jeg jo så klart få fingern på skiva.. men noen små skader må man vel regne med. Underdelen ble ferdig slipt til slutt, etter litt tape på fingern. Åpnet opp hjernen og puttet inn en ny chip, da det var salg på disse (150 ,-) var jo inget spørsmål til den prisen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Nå blir bilen som ny. Ser ut som det har brent godt. Men bra ikke hele verkstedet tok fyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappa-Kristiansen Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Ser bra ut! Flink til å sveise og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsladde Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 detta ser bra ut:D men hvor kjøpte du lakken hen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 kjøpte lakken fra http://www.autolack21.de/ stort sett fornøyd med den, men en boks var dårlig, dette var nok en tilfeldighet, da alt annet jeg har handlet der har vært ok og med leveringstid på ca. 10 virkedager. Kan se om jeg får lastet opp noen bilder av resultatet, men blir nok ikke før om 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiannat Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Ser veldi bra ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå