retardius Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Lurer litt på og dra til våre gode naboer og hente meg en bil.. Da man kan får en E34 3.5 til.. svinaktig mye mindre enn her hjemme.. Når man handler bil i sverige. Hvordan er det da og kjøre bilen hjem til norge selv?. Hva må evt ordne på forhånd med tanke på toll osv?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 skal du tolle inn bilen blir det dyyyrt, skal du ha den som delebil så er det bare moms på kjøpesummen du skal betale Link to comment Share on other sites More sharing options...
retardius Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 skal du tolle inn bilen blir det dyyyrt, skal du ha den som delebil så er det bare moms på kjøpesummen du skal betale Jaja.. det var det jeg mente da. Skal ha som banebil, er planen. Så skal ikke registrere den gitt . Blir nok bare moms.. Men jeg tenkte mer på åssen det var med skilter og slik om man skal frakte den til norge for egen maskin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 kjør på svenske skilt til grensa, innom tollvesenet, vis kontrakt, de sender meld til svensk biltilsynet om at bilen er i nroge. du betaler 25% moms. kjøp prøve skilt. kjør hjem usikker på om de har mulighet til å gi deg prøve skilter, eventuelt får du tollskilter som gjelder fra dit og hjem til deg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
retardius Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 kjør på svenske skilt til grensa, innom tollvesenet, vis kontrakt, de sender meld til svensk biltilsynet om at bilen er i nroge. du betaler 25% moms. kjøp prøve skilt. kjør hjem usikker på om de har mulighet til å gi deg prøve skilter, eventuelt får du tollskilter som gjelder fra dit og hjem til deg. ah.. nice.. hørtes enkelt nok ut det i grunn . Da blir det sverigetur om litt xD. Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Erik- Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Enten så kjøper du prøveskilt før du drar over å henter, så smeller de på bilen når du drar fra grensa, eller så kan du kjøre bilen helt hjem på svenske skilt og sende skiltene tilbake i posten. Jeg gjorde sistnevnte da jeg hentet m3'n i sverige i fjord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 tviler på at du får tollskilt når bilen bare momses inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 tviler på at du får tollskilt når bilen bare momses inn Trenger ikke tollskilt i Sverige. Vanlige prøveskilt er lovlig i Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NSR Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Beste er vel å ordne prøveskilt før man drar. Så klistre på disse i Sverige.. Da har man gyldig forsikring også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts