Gunnar Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Vi har vel diskutert litt rundt 0-100 på nyere BMWer før, men jeg gir meg ikke helt, har lyst til å komme til bunns i emnet. Greia er at nyere BMWer har ganske freske tider på 0-100, f.eks. selv min 118d (143hk) er jo på 8-tallet (8.9). Men jeg opplever at i det virkelige liv, så har jeg ikke sjanse til å klare slike tider. Og det gjelder faktisk til en viss grad også på Audien (som er litt raskere) med automat. Det er jo grenser for hvor mye galt en kan gjøre med automat. Selv om jeg kjører bare på speedometeret, så klarer jeg ikke 8.9 på 118d-en, og med GPS blir det enda mer feil. Er jeg bare totalt inkompetent på bilkjøring, eller hva er greia? Er hjula mine så tunge at jeg taper et par sekunder til 100? Måler de 0-100 på speedometer? Med helt tom bil ribba for utstyr og bare en liten skvett drivstoff? Mener å ha hørt før at 0-100 måles med en passasjer og halv tank drivstoff. Noen som vet noe om temaet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Målte selv min E30M3 med S50 til 4.8sek med passasjer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Jeg har prøvd noen ganger på min egen bil, samt gjort samme test med en kamerats bil (han kjørte). Konklusjonen er at man skal treffe enormt godt på både starten og giringene for at man skal komme i nærheten. Med GPS har min gjort 0-100 på 6.9, men den er jo både sterkere og lettere enn orginalt (7 blank). Men som regel gikk det aldri bedre enn 7.5.. Men i ditt tilfelle... Er jeg bare totalt inkompetent på bilkjøring, eller hva er greia? Jepp, er nok det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 For min del så klokket jeg min til 9,7 på 0-100. men min står oppgitt til 10.6 med automat. nå kjørte jeg riktig nok min med manuellt program inne så regner med at orginalspecs er klokket med å kjøre den på automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Er mye som skal stemme da. Luftfuktighet, vind, temperatur på asfalt, hva slags type dekk, hvor tunge felger, osv. Det viktigste er giringen. Å klare å få mest ut av kvart gir. Og det betyr ikke nødvendigvis å dra kvart gir opp på det røde på turtelleren. Man må kjenne bilen før man klarer å 'treffe' skikkelig. Eg merker stooor forskjell på drag (føles iallefall slik...) fra dag til dag, spesielt når det har vore fuktig ute i flere dager, så er ikke draget i motoren like bra som når det er tørt. Må selvfølgelig måle uten passasjerer, uten ting i bilen (kun standard utstyr som reservedekk, jekk osv skal vere igjen). På min 530d e60 klarte eg 0-100 på 6.9 med 19" felger og 235/35 framme og 255/35 bak. Mens med vinterfelger (16", usikker på dimensjon) så klarte eg 6.2. (denne er chippa. Original tall fra BMW er vel 7.0 mener eg.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Hva bruker dere for å ta tid med? Vanlig digital stoppklokke? Skal prøve på M3en som er opgitt på 5.5 sek fabrikktall, men de fleste på forum sier det er mer 5.3 sek. Skal få testet det snart Regner med man regner med dumping av clutchen på 3-4K rpm og ikke fra tomgang og opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 GPS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benjamin84 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Målte min 120d til 7.2 på 0-100 ved hjelp av en GPS med aksellerasjonsmåleprogram Det stemmer godt med de oppgitte tallene fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Brukte G-tech måler og målte 0-100 på 8.1 sekunder på E34 525 touring. Var på 16" vinterdekk. Så den spant litt i starten på et hjul.. samme måler målte 318is til 0-60 0.4 sek raskere enn min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 15, 2010 Forfatter Share Skrevet September 15, 2010 Erfaringsmessig så gir G-tech altfor lave tider (for optimistiske), den var det ikke noe problem å få bra tider med, mens stoppeklokke eller GPS gir lavere (og realistiske) tider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Har stoppeklokke på computeren på bilen. Den fungerer greit - bare å ha en hand på start og stopp knappen og trykke. Benjamin84 - går en 120d så bra? hørtes rart ut ..men er ikke oppdatert på 0-100 på så nye bmwer ^^ .. Min 3.0l turbodiesel med ca 260 - 280hk (chippa) klarer 6.9 med 19" . Og 6.2 med 16" . Men dette testet eg med passasjer og litt dill og dall i bilen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benjamin84 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Har stoppeklokke på computeren på bilen. Den fungerer greit - bare å ha en hand på start og stopp knappen og trykke.Benjamin84 - går en 120d så bra? hørtes rart ut ..men er ikke oppdatert på 0-100 på så nye bmwer ^^ .. Min 3.0l turbodiesel med ca 260 - 280hk (chippa) klarer 6.9 med 19" . Og 6.2 med 16" . Men dette testet eg med passasjer og litt dill og dall i bilen . Der måtte jeg jo grave litt i tidene for å sjekke, 7.4 var det riktige tallet, ikke 7.2 Men det hjelper nok at bilen min veier 1350kg tørr og at det bare var meg og litt diesel i den 120d skal visst komme ned på 6.9 sekunder med chip har jeg lest (215hk og 410Nm). Absolutt fristende nå som diffen er på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
painkiller Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Ingen av dere børe klage! Målte transporteren, 74 hk, 260 000 på telleren, passasjer og litt småtteri i bilen, 22sek=P hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå