Gå til innhold

745i-manuell, evigvarende prosjekt- Nye bilder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

745i-manuell, evigvarende prosjekt

1983mod, kjøpte den i 2007

Km stand: 123 000

Rustfri

Lyst skinn interiør, elektrisk

Ting som er gjort:

Ombygt til manuell

Justert opp turbotrykk til 0,7 bar

Fylt bensin

Skiftet bremser hele veien rundt

Skiftet til 3,5" eksos

Skiftet toppakning 2x

Overhalet topp

Planer:

Datasprut

Hel lakkering

Felger

Senkesett

Skifte alle slitedeler i understell

Ny eksos 3" rustfritt

Grenrør

Full service på interiør

o1zlrr1tl6ice23tsx1k.jpg

dwzzmqoe6vzmixxyldj8.jpg

Flere bilder kommer :)

Skrevet

Åh jada, 7`er prosjekt er ikke feil.. Må innrøme og si at jeg er litt lei av og lese om e30 og e39 er, til tross for at jeg har e39 selv.. Min første forelskelse var jo en 7 serie ( e32 ) så dette skal vi følge med på.. Lykke til =)

• 4 weeks later...
Skrevet

og der blei enda en e23 ødelagt, med ratt, hjemmesota lykter og MANUELL kasse..

likte bilen, men manuell kasse ødelegger alt i en slik bil. Sjukt mye senk og felger + små detaljer er alt som skal til på disse.

Husk at disse bilene er cruiserbiler, de blir aldri noe leiketøy :wink: denne typen bil er laget for å gi kjøreglede i 20km..

Skrevet

Rettelse:

Denne typen bil er laget for å gi kjøreglede i 100km/t + på autobahn.

Tilbakelegge lange distanser i høye hastigheter, mest mulig komfortabelt.

Ikke mobb manuell kasse.

Hadde automatgir i min egen 745 men valgte å bygge den om til manuell og angrer ikke et sekund på det. Automatkassen var utrolig behagelig å kjøre med og girte meget pent, passet bra til bilen. Men med manuell kasse har du valget mellom å cruise og ha det gøy. Det er såpass dreimoment i disse bilene og lange gir når du bygger om til manuell at det blir ikke like slitsomt å "cruise" med som det blir med f.eks en liten japsebil, med liten motor som krever hyppige girskift for å klare å komme seg opp i fart eller opp tunge bakker. Om man skal gå for automatgir eller ikke er smak og behag. Jeg kunne godt tenkt meg å ha en slik bil med automatkasse også, det er utrolig behagelig å kjøre med. Men skal du gjøre noe særlig annet enn å kjøre opp og ned rånestripa eller dra på langturer med bilen anbefaler jeg manuell kasse.

Når vi allikevel er inne på dette med å bygge om til manuell eller ikke for at man ødelegger komforten i bilene:

Mener du at å skamsenke disse bilene til de er så lave at det subber i innerskjermer og understell når du kjører + slamrer og slår i bumpstops idet du fortvilt prøver å styre unna hull og dårlige veier ikke ødelegger komforten?

Mattsotede baklykter og momo ratt skal jeg derimot være enig med deg i at ikke passer så bra inn.

Til tross for at jeg har bråke-eksos og sorte blinklysglass fremme på min egen 745. (bilde i signaturen)

Skrevet

likte bilen, men manuell kasse ødelegger alt i en slik bil. Sjukt mye senk og felger + små detaljer er alt som skal til på disse.

Husk at disse bilene er cruiserbiler, de blir aldri noe leiketøy :wink: denne typen bil er laget for å gi kjøreglede i 20km..

Nok et idiotisk innlegg fra mister bondeknøl!

Hvorfor i all verden "ødelegger man alt" med manuell kasse i en slik bil? Dette er jo smak og behag. Si noe positivt for EN gangs skyld...

• 4 weeks later...
Skrevet

Hva er pointe med en sånn bil med stor motor om du skal sige rundt i 20km?

Bedre og kjøpt seg en 728 da.

Skrevet

Faderullan, nå først dro jeg kjensel på denne bilen. Var noen kjente fjes på de bildene :wink:

Går ut i fra at denne bilen skal brukes skikkelig, så da er det jo greit med manuell. Dette blir nok bra ja. Dere får jo til det meste der utpå Aure har jeg sett :wink:

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...