Jump to content

Normal pris på service

Fyril
 Share

Recommended Posts

Hei og hopp godtfolk!

Hva er "normal" pris på service 1 og service 2 på bmw`ne? (Hvis prisen varierer veldig fra model til model så er det spesiellt E36 6syl. jeg tenker på siden det er det jeg har :P

Snakket med http://kvickstop.no/ og de skulle ha 2300,- ca for det de kaller mellomservice.

Også skulle de ha rundt 1800,- for en firehjulskontroll.

Til min e39 520IAT så fikk jeg følgende priser hos Mekonomen og bavaria.

Hos mekonomen så skulle de ha 3700,- for service 1, 5900,- for service 2 og 1950,- for oljeservice.

Bavaria skulle ha 7829,- for service 1, 10234,- for service 2 og 3551,- for oljeservice.

Disse prisene fikk jeg for vel et år siden. Jeg gikk ikke for Bavaria for å si det sånn.

Til min e39 520IAT så fikk jeg følgende priser hos Mekonomen og bavaria.

Hos mekonomen så skulle de ha 3700,- for service 1, 5900,- for service 2 og 1950,- for oljeservice.

Bavaria skulle ha 7829,- for service 1, 10234,- for service 2 og 3551,- for oljeservice.

Disse prisene fikk jeg for vel et år siden. Jeg gikk ikke for Bavaria for å si det sånn.

Ja det må en kalle grei prisforskjell.. Hadde følt meg grundig lurt hadde jeg vært kunde hos Bavaria :S

Spørsmålet er vel mer hva de faktisk GJØR på en service. Dersom diagrammet skal følges til punkt og prikke er det ikke MULIG å gjøre en oljeserice for 1950,-. Til min E39 med M57 koster serviceartiklene alene over 2000,-.

Er ikke greit når man føler at det er nødvendig å stå å se på service blir utført... Har du en eldre bil så ta service selv eller hos en kompis så ser du alt er i orden og blitt utført :)