StianA Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Hei da jeg rygger eller girer dunker det bak, er det en hovedforing som kan ha gått? eller kan det være noe annet? hvis det er en hovedforing er det en stor jobb og bytte? en ting til, bilen min drikker kjøleveske, er det toppen eller kan det være vannpumpa som er gåen? olja er veldig tynn men kommer ikke noe blårøyk eller søt lukt fra eksosen. Takk for svar.
StraightSix Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Hører du disse lydene også ved gasspådrag? Opp bakker etc?
SofaKingFresh Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Bilen min dunket noe vakent her om dagen etter Diff skifte. Kikka under bilen, og så at den ene bolten som holdt diffen hadde knekt... Det gjorde at diffen da hadde noe å "vandre" på. Hørte det godt når jeg girte og ved gasspådrag. Jekk bilen opp og se under
StianA Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Hører du disse lydene også ved gasspådrag? Opp bakker etc? Ja jeg gjør det, mener jeg hørte det når jeg svinga i sta også. Får jekke opp bilen nå og sjekke om det kan være bolten da men hvis det ikke er bolten, hva kan det være da?
StianA Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Hei igjen var ute og sjekka diffen, trur ikke den var løs sparka og dytte litt i den, den bevega seg bare litt men ikke voldsomt mye.
SofaKingFresh Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Hmm. Om den bevega seg litt kan det fort høres mye værre ut enn det er når du sitter i bilen Når min bevega på seg, var jeg sikker på at bilen gikk te helvette Få en kamerat ellernoe til å sitte i bilen med brekket på eller full brems, og kløtsje ut sånn at den er ved kvelepunktet. Så fort inn igjen osv. Da må du se under om diffen lager ulyd, eller hva det kan være
StianA Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 jeg syntes ikke vden viket løs da den var bare bevedelig da jeg tok i foringa der som den er festa i, men får vel se litt mere da
zachariassen Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 har du sveisa diff? skru av lokket bak og sjekk om planethjul osv er like helt. også regner jeg med du har sjekka foringa til diffen? er det slakk i den kan den lage lyd.. du kan også sjekke hardykoblinga.. er hvertfall det første jeg ville sjekka.
Melkvik Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hva med traversforing da? hvis de har løsnet, så er på en måte bakenden på bilen løs, og da vil det bli dunking og klunking ved gasspådrag, og ved rygging osv.... helt vanlig slite del traversforing:) litt jævelskap å bytte da:)
StianA Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 lyden kan beskrives mere som knirking hehe men får kjøpe inn foringer så det er nytt uansett
Kentan-racing.com Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Sjekk om du har revet festene ut av karosseriet.. ikke helt unormalt det heller..
StianA Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 festene til? hjulopphenget? diffen?
StraightSix Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 festene til?hjulopphenget? diffen? Traversfestene. ¨Subframe¨ på engelsk. Vanlig at disse revner på e46 modellene. Dårlige foringer gjør ofte at det forekommer et brudd i disse festene = festene revner fra selve karosseriet.
325ti Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 syns de så ut som starten på subframe problemer der iallefall.. Va godt rusta opp der på de ene bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå