E30_Dale Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Blir vel "litt" fremtung denne her vil jeg tro.
TDV Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Okay, the verdict is in...334 lbs as shown in the photo below with cast iron flywheel, stock clutch, cast iron water pump and stock motor mounts. Yes, I weighed the two small pieces of wood and subtracted their 2 lbs from the 336 on the scale. That scale is nearly a century old, but the other day I weighed a boxed diff on it at 69 lbs, then put it in my car and took it to the UPS store, where it weighed 68 lbs, so the likely 'legal' weight of my pinto 2.3 is about 330 lbs, give or take a pound or two. Attachments: Pinto on scale 334 lbs.jpg [ 40.01 KiB | Viewed 825 times ] 149 kg. en m73b54 veier 145 kg..
TDV Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 utdrag fra bmwfans og bilde fra han som hadde vegd en pinto motor
Superbeetle Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Så motoren er faktisk lettere enn hva man normalt hadde montert i en slik bil? (dvs nyere 4ere er vel lettere?) Skal bli gøy å se når den blir mer ferdig! foreløpig ser det ut som en lagerreol med en DIGER motor oppi...
TDV Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Ja en nyere Zetec motor med alu topp er selvfølgelig lettere. ja det går forsåvidt seint. men har andre ting en dette prosjektet som skal gjerast og:P
TDV Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Noken som har tips om ka coilpakke vi skal bruke på denne motoren? Kan vi eksempelvis bruke coiler fra en m52? og koble opp til wasted spark? vi må kjøre med wasted spark då dataspruten ikkje støtter full sekvensiell:P
sector59 Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Skal dere ha høyere komp? hva er lengden fra toppen av toppen(hehe) til plugg så kan jeg se om en fra m52 er lang nokk.
TDV Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 org komp. uopnet motor. ja en m52 coil er lang nok. men tenker på oppkobling mot haltech. på haltech sine sider seier dei at. Haltech Sport cannot control the ignition coils directly. er ikkje helt inne på dett
sector59 Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Jo skulle tro det går, eneste sprutet gjør er å sende en "puls" til coilen. Men kan være du må ha tennings forsterker.
TDV Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Har fått tak i tenningsmodul frå volvo 960. en trippel bosch modul. splitter då 1 signal ut til 2 coiler som i wasted spark.
TDV Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 Prøve montert motor og girkasse og bunnpanne. Laga girkasse fester og punkta dem
E36Cab1 Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Skjer mer her enn hos meg ser eg hehe... Med V12 kan en slippe lettere unna mht stumme motor&gir fester,stabil og fin Blir sikkert bra dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå