marben Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Hallo! Er det noen som kan hjelpe meg ? Har en 2001 mod X5 E53 med 4,4l motor. Den fusker mellom 1200 å 2000 rpm, uansett gear . Har vært på 2 verksted for å få diagnose, men ingen finner noe. Er det noen som har vært bort i lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Kan jo være en del som tuller med deg, har du fått utskriften av diagnose da? Om de ikke finner feil ved diagnose, så ligger nok feilen mest sannsynlig i det mekaniske. Har du opplevd andre symptomer enn fuskingen? Hvor holder du evt til? Richard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marben Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 Nei har ikke merket andre symptomer. Er kun mellom 1200 til 2000 rpm att den lugger, høres nesten ut som at man klipper strømmen i et 1/2 sekund. Å det er kun når den er kommet opp i driftstemp. Ikke på kald å lunken motor.Å det er ikke bestandig at den er sånn , den kan ha gode dager. men det blir oftere å oftere det skjer Koblet av luftmengdemåleren å prøvde uten den . Ble kanskje litt bedre, så det spørs om det kan vere feil med den . Har fått ut en feilkode, 8c Activation map cooling , verkstedet jeg var på sist var ikke sikker på hva den betydde , annet enn at den hørte til innsugsluftsystemet en plass. Gs kjørte en diagnose i sommer å kunne ikke finne noe galt (Har dem mistenkt for å kun kjørt diagnosen på tomgang å ikke i drift). Jeg holder til på Berkåk i sør trønderlag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biggerlars Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 henger meg på her, jeg har en 2003 mod x5 4.4l med samme problem. jeg har bytter plugger å lmm tatt diagnose uten å finne noe som helst.. kjører snart hele bilen i fjellvegen... hehe litt lei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marben Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 Ja det er frustrerende at ikke et anerkjent bmw verksted ikke finner feilen iallefall. Har du prøvd å kople ifra pluggen på luftmengdemålern på din å kjørt. Min ble litt bedere , så jeg vurderer å kjøpe ny måler, men vil først høre om det er noen som har noen gode råd her innpå . Ikke særlig lyst til å kjøpe en del til 5000.- hvis det ikke er den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 For å starte enkelt, vet noen av dere om bensinfilter har blitt skiftet? Evt. pumpen er kontrollert? Sjekket for lekkasjer i innsug? Kan også være feil ved injektorer evt, men vil ikke spekulere i noe! Kan prate litt med en kollega ang. problemene, kanskje han har noen ideer.. Rich Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marben Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 Plugger nettop skiftet å bensinfilter skiftet for 3 månder siden. Pumpen er ikke sjekket . Men hvis det hadde vært den skulle det ikke vert problemer hele tiden da? Så rart at det bare er mellom 1200-2000 rpm. Ja hør med kollegaen din du er du snill. Alle tips er gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 E53 har jeg ikke peiling på. Men symptomene minner veldig om begynnende veivaksel sensor havari. (kr.1200.-) ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biggerlars Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 jeg har byttet bensin filter, tennplugger,luftfilter,lmm, prövd å kjöre uten lmm. ja den blir litt bedre men soter igjen pluggene da for da går den på litt fetere blanding. men den fusker litt ennå på det samme turtall som din bil.skal pröve den veivaksel sensor i morra. er så heldig att jeg har en 540 e39 på gården med samme motor så den får ofre en del for å pröve å feile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marben Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 Veivakselsensoren er det den som står på registerdekslet på passasjersiden det? Hvis det er den så har jo den plugg rett på . da kan det jo vere at det blir dårlig kontakt i kopplingen mår motoren er varm , for det blir jo ganske varmt nede i hullet der. Å du jolly æ trur ikke det har noe å si om en har erfaring med hver enkelt type av bmw for de har jo samme oppsett på motorne i flere av typene . Så som jeg skrev tidligere så er alle tips gode tips. Får se på følern der i mårra Takker for tips så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marben Skrevet September 19, 2010 Forfatter Share Skrevet September 19, 2010 Var en vakumslange ned på vakumklokka til luftpumpa som var sprukket til meg . Jeg skiftet den å håpet at det skulle vere det som gjorde feilen, men den gang ei . Har test kjørt en del i kveld på samme strekk( en slakk bakke). Samme jokkinga nå også , men når jeg låser den i gira med tiptronicen å kjører i samme turtall så er den helt fin. i alle gira . Den har vert chipet tidligere,men chipen ble tatt ut før jeg kjøpte den, kan det vere at det er gjort noen omprogramering av styringen til giringa? Har chipen liggende så jeg vurderer å sette den inn for å se om det blir noen forandring, Flytter jo momentet da. Bare kom med tips. er sikker på at det er noen der ute som vet va feilen er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Et skudd i blindet, da det verken er samme bil eller motor. Jeg hadde tilsvarende lugging på en e46 320i for en del år tilbake. Kun på varm motor og kun på lavt turtall. Var en defekt coil som var problemet. I følge mekanikern som fikset det for meg var det ikke alltid en slik feil dukket opp i diagnosesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biggerlars Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 da har jeg prövd coil bytte å men samme resultat her ennå..... tom for ide nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 prøvd å bytte alle 8? høres veldig ut som coilproblem.. ingen olje i plugghullene? har også hørt om problemer med ventilstyringen på disse.. husker ikke nøyaktig va det var, men hadde samme problem på en 645 en gang, og ingen feilkoder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 BMW burde kunne sjekke dette for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå