Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Auda :(

Hvor langt har din marben og din biggerlars gått?

Har selv en '02 4,4i som nettopp har passert 180.000. Ikke hatt noe slikt problem enda jeg i allefall (hatt den siden 150.000km).

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Min har gått 184000 nå . Har fungert veldig fint ellers . Men det er dette tullet da . Noen ganger er den helt fin i korte perioder så er det problemer igjen . Er helt sikkert en liten drittfeil , men vanskelig å finne.

Skrevet

Vært til doktor Gs en tur . Finner ikke feilkoder, men har en sterk mistanke om at det er noe galt med gearboxsen. Jaja dær fløy 90000.- ut av vinduet! :(

Skrevet

Det e nok alternativet ja . Kommer seg på ca 40000.- det . De skulle sjekke å spekulere litt på hva det er som er feilen før vi gjør noe . Blir iallefall ikke aktuelt å kjøpe brukt kasse å sette inn.

• 1 month later...
Skrevet

styresentralen/boxen til automat kassa da? burde vel kommet opp på diagnose men,

(når feilen er der) kommer den altid uansett om du har kassa i sport/vanlig mye/lite gass?

Skrevet

No har æ vært å Flusha gearkassen . Har kjørt 6 mil uten noen rykkninger. Ikke et eneste feiltrinn på hjemturen. Kanskje litt tidlig å rope hurra ennå men det ser lovende ut. Oljen som vi tappa av var ikke fin å se til .Brun/svart farge med en svak lukt av brent. Vi skifta filter å bytta olje 5 ganger på gearboksen,siste som vi tappa av var like fin som den vi fylte på var. Men får se i mårra hvordan den oppfører seg da , skal kjøre 20 mil.

Skrevet

Har kjørt over 20 mil i dag . Ikke et eneste feilslag . Motor å gir fungerte perfekt. Snakket med det verkstedet som hadde tatt alle servicene på bilen før jeg kjøpte den i går . De fortalte at de ikke hadde skiftet girolje på den . Grunnen var at bmw ikke hadde serviceintervaller på det .Lifetime olje kaller de det .Hvis Bmw vil at girboksene kun skal vare 150000km så er det greit å ikke sette et intervall på oljeskifte på den.

Men nå funker den perfekt :D

Skrevet

Ja skulle til å si det før jeg kom til side 3.. Pappa sin xc70 har heller ikke girskifte intervall.. Å han snakka om at den blei nøkkat osv.. Å Dro på service og for å bytte girolja fordi det er en svakhet på de bilene.. Å når han henta den ut igjenn så var girskiftene perfekte og ingen tegn til nøkking eller noe.. han sa også at de hadde sakt at det var absolutt på tide å bytte gir olje..

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har olje skift intervaller når det er helt tydelig de trenger det.. Den var gått litt i overkant av 100 000km....

Bra det funka ;D

Skrevet

Ja det er alt for dårlig at de ikke har intervaller på det . Uansett hvor god oljen er i dag så slites den å på lik linje med olje for 20 år siden, men senere. Ja på volvoen så er det et kjent problem, den har i tilegg ikke oljefilter i kassene sine. Så der er det et must å flushe igjennom systemet ved et skifte for å få med seg dritt ut.

Er sjele glad for at det ble bra , var ikke mye fristet til å bytte girboks iallefall.

For de som bor i Sør-trønderlag så vil jeg på det varmeste annbefale Hus bil å mek på Kotsøy. Et kjempe verksted med flinke å trivelige folk som kan å yte service. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...