JorgenM Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Auda Hvor langt har din marben og din biggerlars gått? Har selv en '02 4,4i som nettopp har passert 180.000. Ikke hatt noe slikt problem enda jeg i allefall (hatt den siden 150.000km).
marben Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Min har gått 184000 nå . Har fungert veldig fint ellers . Men det er dette tullet da . Noen ganger er den helt fin i korte perioder så er det problemer igjen . Er helt sikkert en liten drittfeil , men vanskelig å finne.
marben Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Vært til doktor Gs en tur . Finner ikke feilkoder, men har en sterk mistanke om at det er noe galt med gearboxsen. Jaja dær fløy 90000.- ut av vinduet!
JorgenM Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 90k? Er det prisen for ny girkasse + arbeid?
marben Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2010 Det er prisen for ny kasse ink montering.
marben Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2010 Det e nok alternativet ja . Kommer seg på ca 40000.- det . De skulle sjekke å spekulere litt på hva det er som er feilen før vi gjør noe . Blir iallefall ikke aktuelt å kjøpe brukt kasse å sette inn.
marben Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Da ska æ vei å få flusha gearkassen i mårra . Håpe det hjelper på .
Ripper87 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 styresentralen/boxen til automat kassa da? burde vel kommet opp på diagnose men, (når feilen er der) kommer den altid uansett om du har kassa i sport/vanlig mye/lite gass?
marben Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 No har æ vært å Flusha gearkassen . Har kjørt 6 mil uten noen rykkninger. Ikke et eneste feiltrinn på hjemturen. Kanskje litt tidlig å rope hurra ennå men det ser lovende ut. Oljen som vi tappa av var ikke fin å se til .Brun/svart farge med en svak lukt av brent. Vi skifta filter å bytta olje 5 ganger på gearboksen,siste som vi tappa av var like fin som den vi fylte på var. Men får se i mårra hvordan den oppfører seg da , skal kjøre 20 mil.
marben Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Har kjørt over 20 mil i dag . Ikke et eneste feilslag . Motor å gir fungerte perfekt. Snakket med det verkstedet som hadde tatt alle servicene på bilen før jeg kjøpte den i går . De fortalte at de ikke hadde skiftet girolje på den . Grunnen var at bmw ikke hadde serviceintervaller på det .Lifetime olje kaller de det .Hvis Bmw vil at girboksene kun skal vare 150000km så er det greit å ikke sette et intervall på oljeskifte på den. Men nå funker den perfekt
Fisher Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Ja skulle til å si det før jeg kom til side 3.. Pappa sin xc70 har heller ikke girskifte intervall.. Å han snakka om at den blei nøkkat osv.. Å Dro på service og for å bytte girolja fordi det er en svakhet på de bilene.. Å når han henta den ut igjenn så var girskiftene perfekte og ingen tegn til nøkking eller noe.. han sa også at de hadde sakt at det var absolutt på tide å bytte gir olje.. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har olje skift intervaller når det er helt tydelig de trenger det.. Den var gått litt i overkant av 100 000km.... Bra det funka ;D
marben Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Ja det er alt for dårlig at de ikke har intervaller på det . Uansett hvor god oljen er i dag så slites den å på lik linje med olje for 20 år siden, men senere. Ja på volvoen så er det et kjent problem, den har i tilegg ikke oljefilter i kassene sine. Så der er det et must å flushe igjennom systemet ved et skifte for å få med seg dritt ut. Er sjele glad for at det ble bra , var ikke mye fristet til å bytte girboks iallefall. For de som bor i Sør-trønderlag så vil jeg på det varmeste annbefale Hus bil å mek på Kotsøy. Et kjempe verksted med flinke å trivelige folk som kan å yte service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå