Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen smertefulle år som student, som eg fortsatt er, der eg var tvungen til å selge min E34 og kjøre Golf STV så er nå tiden moden for å bytte ut treskverket med ein ny bil.

Har vurdert BMW E39 STV, litt usikker på motoren, men det er litt "care". Ettersom det skal barnevogn og div snørrunger inn i bilen så blir det skinnseter og gjerne automat.

Har sett litt på begagnatguiden om kjente feil på E39, men det er jo altid meir enn det som står der. Noen som har noen tanker rundt dette?

Noe annet som er litt viktig er målene bak i bagasjerommet. I hovedsak lengde, bredde og høgde, nokon som har dei tallene?

Korleis er motor/gear/helheiten på biler som har pasert over 200k og har blitt vedlikeholdt av ein gjennomsnitts lat nordmann?

Utenom E39, noen andre anbefalinger? Har sett litt på E34 også, men har lyst å oppdatere litt utstyrsmessig. Og fekk vel nok av alle dei idiotfeilene som var å finne på E34.

Takk for alle svar!

Skrevet

jeg kjøpte en 523ia Touring i sommer, 98 mod som nå har gått 248 000. bruker ikke olje og er nydelig å kjøre. har ikke hatt noe større problem ennå, må bytte kasterstag foringer og har den berømte knirkinga i en foring bak, men dette er jo bare bagateller :)

Skrevet

Utmerket plass i bagasjerommet hvis du har vogner og slikt iallefall. knirkeforinga er en gjenganger samt rust på bakluke.

Vi fikk 2 vogner i bagasjen og enda var det plass til et par handleposer :P

Det sies vel at eldre 520 er for tung for motoren men de er da ikke laget for å ligge bredt med langs veiene med 2 unger i baksetet..

Skrevet

er det stor forskjell på 523 og 520 ? synes bilen min går veldig godt selv med tung henger, jeg vet jo at det skal være 170+ i 523 og 150 i 520.

Ser også i noen gamle kvitteringer at det er byttet innsug på min bil for et par år siden, mulig det er satt på et fra 525 som jo er samme motoren

Skrevet

500 cm3 forskjell mellom 523 og 520 ja. "Nyere" 520 (fra 2001?) ble levert med 2.2 liter og 170 hk, før det var det 150 hk og 2 liter.

Mener 523 skal kunne dra i overkant av 1900 kg så det skulle holde i massevis =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...