Gå til innhold

Al3x's E30 "BabyBlue" Edition m/Brock B1

al3x
 Share

Anbefalte innlegg

Har sverget til Mercedes siden jeg lærte og gå, men etter ett forsøk med E30 som vinterbil i fjor vinter har interessen for BMW bare kommet mer og mer. Hadde en 95' Mercedes C280 med AMG pakke. Bestemte meg for og selge denne til fordel for en litt mer "ordentlig" E30 enn den jeg hadde i vinter. Mercedesen ble lagt ut for salg og til slutt solgt. På tirsdag var jeg og hentet ny bil i surnadal på nordmøre, en å og si strøken 1988 mod 318i med km stand på 240.000. Nylakkert i 06' i en perlemor blå farge og ikke vinterkjørt etter det og strøkent IS interiør. Nye dørsider og stolene vises omntrent ikke at de er brukt. Bilen ble importert til norge i 98' og forige eiger har hatt bilen siden 04' og bilen berer preg av å være gpdt tatt vare på.

Specs:

-Sorte Hella lykter

-Godkjennt senket 60/40mm

-IS interiør

-Gule koni (justerbare dempere)

-Rieger infinity + Catkiller front

-Breyton sideskjørt

-Breyton hekskjørt

-Mtech2 vinge

-M-tech girkule, hel mansjett

-Short shift

-M-tech 2 ratt i semsket skinn

-Brock B1 m/polert kant, 8.5" foran og 10" bak

-M-tech stoff matter

-Takluke

Stereo: Pioneer cd-spiller, soundstream frontsett og forsterker. Dynabel forsterker og 2x12" PolkAudio

Bilen skal ikke brukes i vinter heller, så 1.8'n blir nok byttet ut til fordel til noe større. Ikke helt sikker på hva enda. Har tenkt litt på m50b25 eller m30b35 eller m20b27 med overlading :twisted:. Open for forslag :).

Bilder:

vxwfggzwg70ayb8uhpk8.jpg

b1tsg5hddgrk01o1jk5b.jpg

qjo060kyqvuedrlbwvza.jpg

ja3fljugsk38nb8nx3ot.jpg

sny58dwnjn0y9v75ruoz.jpg

y99py8jk4fx0sxazgj09.jpg

n8eu8zerec0ew3eke0lu.jpg

Må so jeg er veldig fornøyd med bilen så langt! Er ikke helt sikker på om hva jeg synes om baklyktene, men synes på en måte de kler resten av stilen på bilen :). Kom gjerne med forslag/ ris og ros :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å vær en velholdt bil og pen bil ;) Kjekt med flere E30'er i ålesunds området :)

Men du skulle prøvd å fått tak i en Breyton front til den for å få den komplett..

Ang. godkjenning av S50 så må du vel bytte hele understellet til 5 bolts og bruke M3 bremser for å få det godkjendt.

Skal du ha M50 så holder det vel med E30 325i understell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å vær en velholdt bil og pen bil ;) Kjekt med flere E30'er i ålesunds området :)

Men du skulle prøvd å fått tak i en Breyton front til den for å få den komplett..

Ang. godkjenning av S50 så må du vel bytte hele understellet til 5 bolts og bruke M3 bremser for å få det godkjendt.

Skal du ha M50 så holder det vel med E30 325i understell..

Begynner jo å bli en del rundt ålesund nå ;). Hvor holder du til foresten? Hvis det blir s50 så blir vel godkjenning bare å glemme egentlig :P.. Men har litt lyst å ha ting skikkelig gjenomført på denne bilen. Får se hva det blir til. Har også tenkt litt på m106, sugen på overlading :twisted: , er vel ikke bare og godkjenne det heller vil jeg tro. E30 325i understell må jeg vell ha uansett :).

Breyton fronten kan bestilles her! ;)

http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/BMW_ ... eries.html

Nå vet jeg ikke om eier har lyst på den selv, men bilen hadde blitt enda bedre med en sånn front! :)

Ikke noe bilde av den vel? Har aldri sett E30 med breuton front, prøvde å google men mislyktes. Noen som har noen bilder av den :D?

Var ikke feil denne her!

Flott bil :)

Håper og få beskue denne på noen CCN treff i framtiden :)

Takk takk :D

Må prøve å få med meg noen treff neste sesong. Er vel over for i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Breyton fronten:

3_series_breyton1.jpg

Jeg bor på Aspøya, men jeg har ikke hatt E30'en min i ålesund enda..

Godkjenning av S50 er fullt mulig, men det er kostbart.. Men BMW har mange andre motorer å velge i også, kan ha det gøy med en M20 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...