Gå til innhold

tips til soting av ruter på e34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jupp, beskyttelsesfilmen skal antageligvis av (Er ikke all verdens kjent med biltema sin type)

Men bruk vann, mye vann! Det blir mye enklere å flytte filmen rundt på ruten og justere ettervert.

Etter du har lagt filmen på ruten tar du først å får bort alle luftbobler/vann med en gummisparkelspade eller lignende og så tar du en tapetkniv og skjærer til kantene.

Ellers så finnes det jo mye bra på youtube feks:

Skrevet

Etter du har lagt filmen på ruta, så sprut vann på filmen da også før du begynner å "skrape" den utover ;) Da minsker du sjangsen for å stripe opp og ødelegge filmen.

Skrevet

Bruk gjerne noe mykt utapå plastskrapa også for å unngå riper i filmen. tørkerullpapir f.eks.

Prøvde blank neglelakk en gang, men det "etsa" istykker filmen litt så det anbefales å teste på en liten bit avkapp først.

• 3 weeks later...
Skrevet

slik gjore jeg.

vasket vinduene med glass vaske greier fra rema 1000. tror det var no jif eller no slikt.

la filmen på ruten på utsiden av bilen. med den blanke beskyttelses filmen UT fra bilen. og skjærte til filmen noen mm større enn ruta. brukte noe tape så filmen holdt seg stille mens jeg skjærte.

fikk hjelp av en kammerat til å holde filmen mens jeg dro av den blanke beskyttelsesfilmen mens jeg sprayet limflaten godt med vann tillsatt litt zalo.

så sprayet jeg innsiden av vinduet med zalo vannet og la på filmen.

med litt zalo i vannen er det 27 ganger enklere å justere filmen enn med bare vann.

justeret filmen sånn tålig rett. og spray filmen med zalovannet.

begynn med plast skrapen fra midten av ruta og ut mot kantene.

sørg for å få med luftbobblene og alt vannet ut til kanten av ruta og filmen.

skjær til det som stikker utenfor ruta med kniven.

her er mitt resultat med biltema film.

0iwshm81036td1rdcuac.jpg

7m28u7d48rgub2rs1x5g.jpg

grjfoxcify9gtuq6twzg.jpg

Skrevet

jepp enig med han oppforbi her bruk zalo vann da er resultatet og jobben bedre/enklere.. husk og spray zalo vann på limen mens du drar av beskyttelsen.. da kleber den ikke og du slipper stygge riper.. bruk gjerne varmepistol til og krympe med når du har fått filmen fri for bobbler og slikt da går det ekstra fort.. =)

HUSK er lurt og la rutene tørke noen dager før du tar di opp og ned..

Skrevet
slik gjore jeg.

vasket vinduene med glass vaske greier fra rema 1000. tror det var no jif eller no slikt.

la filmen på ruten på utsiden av bilen. med den blanke beskyttelses filmen UT fra bilen. og skjærte til filmen noen mm større enn ruta. brukte noe tape så filmen holdt seg stille mens jeg skjærte.

fikk hjelp av en kammerat til å holde filmen mens jeg dro av den blanke beskyttelsesfilmen mens jeg sprayet limflaten godt med vann tillsatt litt zalo.

så sprayet jeg innsiden av vinduet med zalo vannet og la på filmen.

med litt zalo i vannen er det 27 ganger enklere å justere filmen enn med bare vann.

justeret filmen sånn tålig rett. og spray filmen med zalovannet.

begynn med plast skrapen fra midten av ruta og ut mot kantene.

sørg for å få med luftbobblene og alt vannet ut til kanten av ruta og filmen.

skjær til det som stikker utenfor ruta med kniven.

her er mitt resultat med biltema film.

0iwshm81036td1rdcuac.jpg

7m28u7d48rgub2rs1x5g.jpg

grjfoxcify9gtuq6twzg.jpg

ååå, det der ble jo jævla bra !

hm får prøve igjen da :) og satse på det beste nå

Skrevet
jepp enig med han oppforbi her bruk zalo vann da er resultatet og jobben bedre/enklere.. husk og spray zalo vann på limen mens du drar av beskyttelsen.. da kleber den ikke og du slipper stygge riper.. bruk gjerne varmepistol til og krympe med når du har fått filmen fri for bobbler og slikt da går det ekstra fort.. =)

HUSK er lurt og la rutene tørke noen dager før du tar di opp og ned..

jepp det skal eg huske :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...