Jump to content

motorbytte i e34, siemens/Bosch hjerne..?

m50iat
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en e34 520ia så jeg holder på å skifte motor i. Har totaloverhalt en m50b25 som skal settes inn.

Det jeg lurer på er om jeg flytter over alt fra 520-motoren(med siemens hjerne), altså sensorer, følere, alt til tenningen, lambda-sonde etc. til 525-motoren. Tenkte å bruke dysene fra 525'en, og det eneste problemet jeg kan tenke meg ved dette er LMM'en. at motoren får for lite luft i forhold til bensin? noen som har erfaringer?

• 1 month later...

Har nå skiftet motor, ledningsnett og hjerne til bosch. motor går helt strøkent, men girkassa står i nødmodus. den runde kontakta med 4 pins mellom motorledningsnett og gear passet ikke 100%.

Tilpasset kontakten slik jeg fikk den isammen. så når står pin 1 på 1 i den andre kontakten og 2 på 2, 3 på 3 og 4 på 4. Men gearkassa er fortsatt i nødmodus. noen som har noen forslag til hva som kan være galt? må jeg skifte ledningnett til gearkassa også??

Min gissning är att girkasse hjärne saknar någon signal från motor hjärne. Var din bosch från automat också?

Det kan tex vara att den behöver varvtals signal eller hastighetssignal eller något som den inte får nu. Enklast är att försöka kolla ingångarna på båda boxarna även girkasseboxen och se om du hittar något samband.

Mvh//

A.Fekzen