Gå til innhold

E39: Byttet abs føler h.foran,og nå gasser bilen selv! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil tippe at du har fått feil sensor viss den originale var festa med to skruer og den nye bare ein. Det samme skjedde for meg ein gong men eg merka ikkje noko til at bilen gassa av seg sjøl men hadde risting i pedalen ved svak bremsing. Dobbeltsjekk om du har fått riktig føler. Den kan være til nyere/eldre utgave e39.

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Enig med deg. Selv om det høres rart ut å gi gass selv på denne bilen så vil jeg tro det hjelper å bytte sensor. Lever tilbake for å så kjøpe en på f.eks. GS. Søk litt på forum etter erfaringer med disse :)

tror jeg drar å får penga tilbake, og kjøper en org.

Kjøpte der fordi det var de eneste som hadde åpent der og da. Trodde jeg sparte tid. Hehe, men taper bare tid på sånn drit handling.

Takk for all hjelp forresten.

Skrevet
du har nok også fått føler bak, mener at føleren som sitter bak er festet med en skrue på de fleste bmw'er og foran er det 2stk

Har nok fått til foran, fordi fasongen var lik, bare at det ene hullet var gjonnomgående mens det andre var tett på en måte.

Og den bak har ikke samme fasongen som den foran, pluss at ledningen bak er en del lenger enn til foran.

Men som de fleste sier så har vel ikke de som lager uorg følere klart å lage samme verdier som er i det org. Så hører på bmw i morgen først hva de skal ha der for en slik en.

Skrevet

jeg har det mosatte ploblemet. men kun når jeg starter bilen. og det er at jeg får ikke gitt gass. abs senoren min også er gåend. har ikke fått bytten den enda pga lungebetenelse. men når jeg starter min E39 så må jeg vente 5-10sek før jeg gir gass. gir jeg gass før det de få sekundene skjer det ingenting. merkelig. kan tenkes plobleme blir borte når jeg får byttet abs sensor.

Skrevet
jeg har det mosatte ploblemet. men kun når jeg starter bilen. og det er at jeg får ikke gitt gass. abs senoren min også er gåend. har ikke fått bytten den enda pga lungebetenelse. men når jeg starter min E39 så må jeg vente 5-10sek før jeg gir gass. gir jeg gass før det de få sekundene skjer det ingenting. merkelig. kan tenkes plobleme blir borte når jeg får byttet abs sensor.

Da er det sikkert det samme på din at føleren gir feil verdier. Skal kjøpe ny i morgen hvis jeg rekker.

Så skriver jeg hva utfallet ble.

• 1 month later...
Skrevet

Da bestilte jeg føler fra koed org. Og denne gjorde akkurat samme utslaget, bilen økte turtallet av seg selv.

Hva kan feilen være? Ny abs enhet som skal til? Ser gs selger noe som heter rep sett til 8300 kr, og koed selger det samme til 4490, og kaller det abs styreenhet? Er det mulig at denne er gåen?

Takker for svar :)

Skrevet

abs føler må man kjøpe orginal,har selv prøvd biltemas,den første jeg kjøpte var defekt,byttet ut med en annen som varte 2 uker,kjøpte orginal så var bilen ok,akkurat denne delen blir nok borte fra biltemas sortimang på grunn av feilprosenten(sa selgeren)har du 99 modell så er abs styreenheten en svakhet på denne modellen desverre.Regner med at du har sjekket abs vaieren ved innsuget,men ryker den så lyser jo lampa prøv å dra i vaieren for å sjekke at den er hel.

Skrevet
abs føler må man kjøpe orginal,har selv prøvd biltemas,den første jeg kjøpte var defekt,byttet ut med en annen som varte 2 uker,kjøpte orginal så var bilen ok,akkurat denne delen blir nok borte fra biltemas sortimang på grunn av feilprosenten(sa selgeren)har du 99 modell så er abs styreenheten en svakhet på denne modellen desverre.Regner med at du har sjekket abs vaieren ved innsuget,men ryker den så lyser jo lampa prøv å dra i vaieren for å sjekke at den er hel.

har ikke sjekket noe vaier nei. Vet ikke hvor den sitter hen heller. lampene slukker og abs og asc virker helt fint når jeg setter inn føleren, men kjenner dirring/vibrering i bremsepedalen og turtallet øker av seg selv. Merkelig.

på diagnosen så viste den bare føler h.foran. og den er nå byttet.

Kan det være venstre bak som må byttes? Iom at den styrer farten?

Skrevet

Få tatt diagnose av ABS systemet, Der kan ein også få lest ut kvar hjulsensor, så får ein kotrollert at ein får riktige signal frå alle hjulsensorane. :)

Skrevet

Hehe...

har ikke gjort stort her enda jeg, skjønner ikke hvor jeg skal begynne en gang. Diagnose er jo en ting, men klarer ikke å rekke bmw verksted pga jobb, og litt uvant nå uten abs på snøen.

Men vet noen om venstre føler bak er for fart og speedo?

Skrevet

Det tror jeg stemmer, men jeg er sikker på at du vil finne det ut ved et par raske søk på forum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...