Gå til innhold

E39: Byttet abs føler h.foran,og nå gasser bilen selv! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har noe å si til deg Bimmer46 jeg har også en mystisk problem på bilen min det er at bilen min vil ikke gire opp fra 2-3 også oppover du hører motoren gir gass men det girer seg ikke opp, jeg har blant annet byttet gir olje 2 ganger for å rense oljen det hjalp heller ikke meg. det hele skjedde med at abs føler foran gikk når jeg byttet ut hjullagrene på både foran og bak da oppstod dette her. når du mener tagger menes det hjullager har tagger der abs leser av og gir info om at jeg funker. se dette linken

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-BMW-R ... 2157wt_941

denne ringen fåes med hjullageren kan ikke kjøpes separat husk! kjøp originale hjullager

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvis sier den sitter ved drivknuten, så er nok bak ;) . ABS sensorene blir drevt av et magnetring som står på hjullagret (om jeg ikke husker helt feil) hastighetsgiver ligger venstre bak. Denne er vel giver til bla speedometer, så da skulle vel det ha fjuska...

Tok du denne diagnosen med originalt bmw utstyr ?

takk for svar da :)

Så det er noe som heter abs (magnet-ring)?

Det er jo nettopp dette som er problemet nå, vet ikke hvilket hjullager jeg skal bytte? Høyre eller venstre bak? Speedometeret mitt har ikke fjuska.

Tok ikke diagnosen på et BMW verksted da det ikke er noe i nærheten her, men tok det hos et verksted som har BOSCH diagnoseutstyr for BMW og Mercedes.

donjuan:

Takk for tips og info, nå må jeg bare finne ut hvilken side dette er på.

Skrevet

Jeg synes du skal få tatt en skikkelig diagnose med riktig utstyr. Det er ikke noe problem å se hvilket av hjula problemet er hos. Merkelig de ikke klarte dette med Bosch

Skrevet

husk! den magnet ringen for du ikke kjøpt separat husk den sitter i hjullager jeg anbefaler deg ikke kjøp noe billig slik jeg gjorde sats på original deler så unngår du sånne irriterende problemer. når du skal bytte hjullagerne be mekanikeren rens spindelen og abs følere foran og bak.

www.gsbilder.no Stålverkveien 7 på helsfyr

Skrevet
Jeg synes du skal få tatt en skikkelig diagnose med riktig utstyr. Det er ikke noe problem å se hvilket av hjula problemet er hos. Merkelig de ikke klarte dette med Bosch

Fatter ikke at de kan surre så jævlig, var jo vanlig bmw utstyr som de brukte påstod de da. Sikkert bare ulærte mekanikere som ikke vet å bruke den.

Får kjøpe begge hjulagrene bak da.

Skrevet

ikke tenke negativ bimmer46 jeg hadde heller anbefalt deg å lever bilen til de som har funnet feilen også bedt dem samtidig rette den opp skal du prøve å bytte først hjullagerene bak kansje følerne å også mer igjen slik jeg gjorde byttet alle hjullagerne abs følerne og bytte 2 ganger gir olje feilen gikk ikke bort lever bilen slik jeg gjorde på Auto Bærum Skade As.

Skrevet

Som eg skreiv tidligere så ville eg bytta ut den nye søkeren viss den ikkje er lik den gamle. Med tanke på innfestningen. Eg gjekk i denne fella på bilen eg hadde. Reiste på verksted for å få tatt diagnose, der viste det seg at sensor på h. framhjul og h. bakhjul var defekt. Bestilla nye sensorer og monterte men eg og lura litt på hvorfor dei ikkje var like dei gamle men monterte likevel. Kjørte ny diagnose men funka fortsatt ikkje. Fekk beskjed om at da måtte hjullagra byttes så eg gjorde det. Bytta både framme og bak. Ny diagnose igjen men funka fortsatt ikkje. Bestilla da to nye sensorer igjen. Dei eg fekk da var såg akkurat ut som dei originale, monterte og sletta feilkoder og da var alt i den skjønneste orden. Det vil da si at eg fekk feil sensorer første gongen og dei funka altså ikkje på min bil. Dette var 96 mod 520i.

Skrevet
ikke tenke negativ bimmer46 jeg hadde heller anbefalt deg å lever bilen til de som har funnet feilen også bedt dem samtidig rette den opp skal du prøve å bytte først hjullagerene bak kansje følerne å også mer igjen slik jeg gjorde byttet alle hjullagerne abs følerne og bytte 2 ganger gir olje feilen gikk ikke bort lever bilen slik jeg gjorde på Auto Bærum Skade As.

Denne var virkelig lett å lese/forstå :applause:

Men Bærum Auto Skade er uansett et bra firma! +1 Her får alle god hjelp hvis Petter har tid !

Skrevet

Petter er veldig dyktig veldig flink til både tekniske og teoretiske delen anbefales på det sterkeste. jeg har hvert der i går for levere bilen min. det enste som er negativt med han er at han holder til langt unna LOMMEDALEN.

Skrevet

? Sist jeg sjekket så var det akkurat i lommedalen han holder til.. men nå har jo ikke jeg vært der på noen måneder.

Skrevet

Nei, det gjør det da absolutt ikke. Han er i lommedalen uansett hvor du kjører fra... Tenk litt nå.

Skrevet
Som eg skreiv tidligere så ville eg bytta ut den nye søkeren viss den ikkje er lik den gamle. Med tanke på innfestningen. Eg gjekk i denne fella på bilen eg hadde. Reiste på verksted for å få tatt diagnose, der viste det seg at sensor på h. framhjul og h. bakhjul var defekt. Bestilla nye sensorer og monterte men eg og lura litt på hvorfor dei ikkje var like dei gamle men monterte likevel. Kjørte ny diagnose men funka fortsatt ikkje. Fekk beskjed om at da måtte hjullagra byttes så eg gjorde det. Bytta både framme og bak. Ny diagnose igjen men funka fortsatt ikkje. Bestilla da to nye sensorer igjen. Dei eg fekk da var såg akkurat ut som dei originale, monterte og sletta feilkoder og da var alt i den skjønneste orden. Det vil da si at eg fekk feil sensorer første gongen og dei funka altså ikkje på min bil. Dette var 96 mod 520i.

Ja jeg lurer litt på om ikke det kan ha noe med dette å gjøre. Jeg stussa litt på det at føleren skulle bare festes med en skrue i motsetning til den gamle som var festet med to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...