donjouan Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 hei! bimmer 46 jeg har noe å fortelle deg, jeg ikke tlf fra Auto Bærum Petter han hadde funnet feilen det ABS RIngen Bak som var rustet derfor klarte ikke bilen få riktig målt fart så det var feilen derfor giret ikke automaten på bilen. det kan være noe av det av det samme på bilen din ikke at du må bytte ut hjullagerene på bilen din.
BimmerE46 Skrevet November 21, 2010 Forfatter Skrevet November 21, 2010 hei! bimmer 46 jeg har noe å fortelle deg, jeg ikke tlf fra Auto Bærum Petter han hadde funnet feilen det ABS RIngen Bak som var rustet derfor klarte ikke bilen få riktig målt fart så det var feilen derfor giret ikke automaten på bilen. det kan være noe av det av det samme på bilen din ikke at du må bytte ut hjullagerene på bilen din. Ok, takk for tipset. Jeg skal sjekke litt mer ut til uka. ABS-ringen er på hjullageret så da må jeg bytte det uansett om det lageret eller ringen.
RaymondJ Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Hvis ABS ringen er veldig rusten og full av dritt, akn det hende det hjelper å gjøre rent "tennene", eller mer presist, sporene mellom tennene.
HMW Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Hvis det er rust kan det være negativt. Om det bare er "dritt" som i skit og møkk som har samlet seg så har det ingen betydning. Sensor føler kun metall eller ikke metall. Om det er noe annet imellom tennene vil det da ikke slå ut.
donjouan Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 takk får hjelpen, jeg skal hente bilen min i morgen skal se hva petter har og si.
blackdev Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Hei, er sylfersk på forumet, syns denne tråden var interessan da jeg selv har problem med abs/antispinn. Diagnosen sier feil ved føler høyre foran, når det gjelder temaet original/uoriginal så velger jeg alltid original deler når det er noe bilelektrisk som streiker. Faktisk fikk jeg samme pris på BMW originaldel som hos GS, verksmester kunne opplyse om at også de ofte fikk deler fra GS når de manglet spesielle ting som ikke nødvendigvis lå på lager. Tror man sparer seg selv for en masse bryderi hvis man i slike tilfeller velger originaldeler fremfor fks Biltema.
HMW Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 +1 Helt enig! Når det gjelder slike deler ville jeg også gått for originale deler. Veldig mange her på forum som har hatt problemer nå.
donjouan Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Jah! Da var min Girkasse gåen det var den saken.
HMW Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Ikke rart bilen din ikke girer da Kasse er vel greit å få tak i.
donjouan Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 petter ringt og sa jeg har funnet ut at kassen din er gåen, gjett om jeg blei glad for å høre. nå starter jakten for en automat steptronik kasse.
enverl Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Hva med å overhalle den du har nå da? Koster mindre enn en ny kasse pluss at du får garanti på jobben. Brukt kasse er ikke å anbefale da du kan være uheldig og få en like dårlig kasse. Men kan jeg spørre hvordan det har seg at bilen gasser av seg selv med deffekt kasse?
donjouan Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 overhaling koster 25000 kr, brukt girkasse koster 6-7 tusen kroner.
BimmerE46 Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 ikke tenke negativ bimmer46 jeg hadde heller anbefalt deg å lever bilen til de som har funnet feilen også bedt dem samtidig rette den opp skal du prøve å bytte først hjullagerene bak kansje følerne å også mer igjen slik jeg gjorde byttet alle hjullagerne abs følerne og bytte 2 ganger gir olje feilen gikk ikke bort lever bilen slik jeg gjorde på Auto Bærum Skade As. Denne var virkelig lett å lese/forstå Men Bærum Auto Skade er uansett et bra firma! +1 Her får alle god hjelp hvis Petter har tid ! Noen som har nr til dette firma eller? eller petter selv?
donjouan Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 hadde jeg hvert deg nå hadde jeg levert bilen din til Bmw ikke lever den til Petter ikke vondt ment men han holdt ikke avtalen vår som jeg hadde med han. jeg har ventet i over ei uke nå han skulle bytte kassen på bilen min men han har ikke tatt tid til det sa ja men prioritert andre enn meg.er i krise selv med å bytte kassen på bilen, du har en helt annen problem enn meg jeg måtte bare si ifra hva han gjorde mot meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå