LineBMW Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Jeg vurdere å kjøpe meg Sedan E39 520i manuell og lurer på om det er noen spesielle feil me disse bilenen? Og om det er noe jeg må se godt etter før jeg eventuellt handler. Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mak1990 Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Stv eller Sedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Les her: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Største feilen er vel motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LineBMW Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Sedan. Okei er det forsi den ikke er stor nok de da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LineBMW Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Fordi* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Det spørs hva du er ute etter. Jeg har en e39 520IAT selv. Personlig syns jeg motoren er sterk nok, men den kan ikke måle seg med 528 eller en sterk diesel hva gjelder aks og drag. Jeg vet ikke hvordan den er hvis jeg henger en campingvog på 1500kg bakpå, men tror den ville holdt trafikken. Det er uansett en kanon cruice bil, og da er motoren mer enn sterk nok. Har kjørt tur retur Spania i sommer med to voksne, tre barn og bagasjerom og takboks var stappa full. Jeg var oppe i rundt 160km/t (helt til kona så på speedoen hvor fort det gikk) og det var en milesluker. Jeg ville sett på rust i bakluke (vindusdel), støtdempere, foringer, service (det er viktig at disse bilene får god olje osv) og annet som er vanlig ved kjøp av bil. Har inntrykk av at det er rundt 110-120km/t man kjenner hvordan bilene er. Er bilen tight og fin da, så er nok tilstanden på foringer etc god. LØP Å KJØP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Om moteren er for liten eller ikke kommer an på hvilke krav man stiller og hva man er vant til. At folk sier 520 går dårlig kan jeg ikke si meg enig, 0-100 på rundt 10 sekunder er helt akseptabelt på en 15 år gammel bil. Men bra komfort og veldig lavt støynivå, gjør at det kan virke som den går dårligere enn tallene sier. Dessuten koster 523/528 såpass mye mere og det er mange ferre biler å velge i. Gjør et søk på vanos på forumet her for forbedring av bunndraget på disse motorene. Ellers må du regne med og måtte bytte diverse foringer og ting i forstilling. Selv ble jeg overrasket over hvor bra bilen går i høyere hastighet. Kommer overraskende fort opp i 200 etter det går det selvsagt saaaakte opp til toppfart. Men man finner ikke mange biler på 1500 kg som gjøre 220 med kun 150 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Jeg har en e39 520iA Touring 2000mod og jeg må si at det er en herlig kjørekomfort/støynivå i disse bilene. Motoren kunne vært hakket vassere, men hvis du ikke er ute etter et råskinn så er dette en perfekt bil med høy kjøreglede Vi har også en Suzuki Grand Vitara. m/135Hk Diesel (ny) som er en god bil, men komfortmessig er min "gamle" 520 fremdeles en klasse over. Tidligere hadde jeg en e39 523iA Coupe, og de ca. 25 HK som er forskjellen på dem var merkbart. En e39 525 som har rett over 190kh vil således også gi det lille extra pulverfølelsen hvis det er viktig for deg Se etter rust rundt bakluke og innvendig nederst på dørbladene... i bretten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Se etter rust inne i bensinlokket også, jeg hadde det på min.. Hør etter ulyd i servopumpa, disse har en tendens til å gå.. Hør etter knirking fra rattet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Største feilen er vel motoren Veldig uenig - motoren på 520i er helt super den -- en mer silkemyk motor skal du lete lenge etter. Problemet er vel heller at selve bilen er for tung Poenget som dieselfantastene ikke skjønner er at den skal ha, og elsker, turtall. Den våkner først ved 4-5000 omdreininger et sted. Elsker du den turbinaktige lyden av en perfekt balansert rekkesekser, da har du kommet rett sted. Men synes du giring er noe herk, så er kanskje heller diesel tingen for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Elsker du den turbinaktige lyden av en perfekt balansert rekkesekser, da har du kommet rett sted. Skal du ikke på lange turer eller kjøre mye henger,holder det med den minste 520i,sjekk grundig over for rust på di kjente plassene å gå for en noe nyere model. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Tidligere hadde jeg en e39 523iA Coupe, og de ca. 25 HK som er forskjellen på dem var merkbart. En e39 525 som har rett over 190kh vil således også gi det lille extra pulverfølelsen hvis det er viktig for deg E39 finnes ikke i coupe *pirkepirke* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 2.0 i en så stor og tung bil som e39 er dødt. Den motoren blir kvalt i det karosseriet, mens i en e36 fungerer den derimot atskillig bedre. Den må rett og slett kjeppjages for å holde farten oppe. Tar man steget opp til 523i begynner det å hjelpe men det er fortsatt i grenseland. Jeg har hatt 2,0 / 2,8 / 2,8 med kompressor og nå en 523. 523 er der man helt klart får mest igjen for penga. Forskjellen fra 520 til 523 er rimelig stor. Fra 523 til 528 derimot er knapt nok merkbart. Er nok av 523'er ute på markedet, så skal ikke være problematisk å finne en. Ellers, se etter rust på overnevnte steder. Ta en lengre prøvetur å lytt etter ulyder fra forstilling og bakstilling. Risting ved bremsing eller i gitte hastigheter etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Tidligere hadde jeg en e39 523iA Coupe, og de ca. 25 HK som er forskjellen på dem var merkbart. En e39 525 som har rett over 190kh vil således også gi det lille extra pulverfølelsen hvis det er viktig for deg E39 finnes ikke i coupe *pirkepirke* Limousine var det som sto i vognkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå