Gå til innhold

Tiltrekking av ARP på m50


Brian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har forferdelig dårlige googleskills, så finner ikke igjen trådene jeg leste om dette tidligere.

Tingen er at jeg har en M50b20 blokk med o-ringer som skal trekkes til med ARP bolter. Er det vanlig å ta dette i flere steg med pauser, eller er det bare å dra på opp til gitt moment? Mener å huske det var 89lbs eller noe lignende som sto. Tilsvarer vel rundt 120nm tror jeg, stemmer vel dette?

Noen andre tips som kan være lurt å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe slikt jeg tenkte. Trenger jeg å vente lenge mellom hver gang, eller er det bare å begynne på nr 1 rett etterpå? Synes å huske å ha lest en eller annen plass at det var anbefalt å vente mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe slikt jeg tenkte. Trenger jeg å vente lenge mellom hver gang, eller er det bare å begynne på nr 1 rett etterpå? Synes å huske å ha lest en eller annen plass at det var anbefalt å vente mellom hver gang.

Er bare med MLS paking man skal vente mellom hver gang.

Orginal paknig er det bare å dra til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, satser på dette.

Har bare et kjapt spørsmål ang kammene. Toppen tok jeg av gamlemotoren i tdc, og satte nyblokka i tdc nå og slengte på kjedene. Skal vel stemme da? De tappene på kammene peker oppover mot hverandre på syl 6 nå, men det stemmer vel når motoren dreies en runde til? Vil bare være helt sikker, selv om jeg er ganske sikker. Dyrt å ødelegge ventiler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, hva i huleste kan jeg bruke på boltene? Er 12mm tolvkant. Er så fittetrangt at jeg blir gal, kommer ikke til skikkelig med noenting. Gikk akkurat når jeg tok av de gamle strekkboltene siden de hadde et litt mindre hode. Men de nye er helt håpløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, hva i huleste kan jeg bruke på boltene? Er 12mm tolvkant. Er så fittetrangt at jeg blir gal, kommer ikke til skikkelig med noenting. Gikk akkurat når jeg tok av de gamle strekkboltene siden de hadde et litt mindre hode. Men de nye er helt håpløse.

Du må ta av kammene for å dra til ARP.

Kansje mulig noe verktøy går i mellom, men jeg har ikke funnet noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, satser på dette.

Har bare et kjapt spørsmål ang kammene. Toppen tok jeg av gamlemotoren i tdc, og satte nyblokka i tdc nå og slengte på kjedene. Skal vel stemme da? De tappene på kammene peker oppover mot hverandre på syl 6 nå, men det stemmer vel når motoren dreies en runde til? Vil bare være helt sikker, selv om jeg er ganske sikker. Dyrt å ødelegge ventiler :P

Om du har tatt av denne i tdc, hjelper ikke noe.

Du må time dette på nytt, kammen står i spenn og vill flytte seg litt når kjede ikke står på.

Det stemmer at kammene skal peke mot hverandre. Men legg et flattjern over kammene i bakkant. Når dette flattjernet ligger 100% plant over begge så er den riktig.

Når du har strammet alt, dra motoren rundt for hånd å se om alt stemmer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...