Gå til innhold

Trans Failsafe Program E38. noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig fått bukt på de småtinga som har plaget meg siden jeg kjøpte bilen. nå gjenstår kun en ting, og det er at det tidvis kommer opp meldingen "trans. failsafe program" i displayet.

når dette forekommer går bilen i nødprøgram og blir laaaaat...

holder fint farten når man først har fått den opp, men igangkjøring i kryss eller forsøk på kick-down er bare sorgen. har forsøkt å skifte girolje uten at dette gjorde noen forskjell.

har lest litt på nettet og det er maaaaange tråder om det samme på e39 og e38. men her virker det som at dette programmet slår inn for den minste ting. man nevne noen av løsningene folk har hatt på dette:

-Bytte batteri

-Bytte dynamo

-Nullstille feilminne

-skifte ABS/hjul-føler

-skifte hastighetsensor i kassa

-skifte "løfteventil"? i kassa

-skifte olje/filter

-skifte gir-kule

-nullstille verdiene på kassa

-skifte hele kassa

-skifte temp føler

osv osv osv...

noen som har vært borti dette på sin bil, og hva var det som forårsaket feilen/hva gjorde dere for å få utbedret det?

Skrevet

Jeg hadde slik på min E39 525tdsa. Der ble det funnet ut på bmw verksted defekt klutsj i kassa på 1, 2 og 3 gir. Resultat finne bruktkasse å sette inn. Var heldig og fant en med tilnærmet lik km.stand som min og eier garanterte problemfri bruk i hans eie. Funker som fjell.

Mulig en diagnose ville kommet med noen svar...

Skrevet
Jeg hadde slik på min E39 525tdsa. Der ble det funnet ut på bmw verksted defekt klutsj i kassa på 1, 2 og 3 gir. Resultat finne bruktkasse å sette inn. Var heldig og fant en med tilnærmet lik km.stand som min og eier garanterte problemfri bruk i hans eie. Funker som fjell.

Mulig en diagnose ville kommet med noen svar...

sier du det ja, vi håper at det ikke er bytte av kassa som er løsningen i første omgang da... merket du no på kassa før du bytta da? den girer som en drøm når den ikke er i nødprogram, og det er liksom ikke noen fasit på når den slår inn. kan kjøre en time uten problem ene gangen, og andre gangen kommer den på etter 10 sek. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...